fredag, januari 19, 2007

Walking in a winter wonderland.

fredag, januari 19, 2007
Okej, det snöar. Det ligger typ 5 cm snö på marken här utanför. 5 cm snö på marken och jobb på fritids innebär att jag kommer få ägna min dag åt att övertala ett gäng 6- och 7-åringar om att det inte är nån idé att gå ut och göra snögubbar eftersom dom snögubbarna kommer att bestå av ca 20 % snö och 80 % grus. Då är det inte snögubbar, utan grusgubbar. With a touch of snow.

Ingen kommer naturligtvis lyssna, och jag kommer att få jaga barn genom huset och tvinga ut dom i hallen för att hänga upp sina dyngsura overaller som är slängda över hallgolvet, eftersom kullen vi har nu är helt hopplösa på att hänga upp sina kläder.

Sen ska jag lyckas tentaplugga lite också. "NEJ Pelle, fröken kan inte komma och hjälpa ner Åsa ur trädet. Fröken pluggar. Åsa får sitta där tills mamma kommer".

1 kommentarer:

Anonym sa...

När jag jobbade på dagis så var det alltid mycket meck på vintern, särskilt vid slask. Det är en tuff match att försöka pressa ner små ettåringar i tjocka overaller och därefter i alldeles för tajta galonbyxor för att de inte skulle bli genomblöta efter fem minuter. Kruxet var att de blev liksom så hårt förpackade så om de ramlade (vilket hände ganska ofta eftersom man inte är så bra på att gå när man är ett år) så kunde de inte ta sig upp. De låg liksom som fallna käglor på dagisgården och väntade lugnt på att bli upplyfta.
Tänk vad skönt att man slipper galonisar när man bli äldre.