fredag, januari 19, 2007

Did you ever know that you're my hero?

fredag, januari 19, 2007
Älskade, älskade Claes.

Mitt claim to fame i sammanhanget är att jag och Claes har delat ett långt samtal (20 minuter!) om latinundervisning, då han blev ytterst förtjust över att jag läste latin när vi träffades under någon sorts Gymnasiemässa i miniatyrformat på Mälarhöjdens skola typ 1998. Jag var där i egenskap av humaniora-student från mitt gymnasium och råkade gå i samma klass som hans son. Eller, ja, en av hans söner. Den andra var ju på mässan för att bestämma sig för vilket gymnasium han skulle gå på.

4 kommentarer:

Sara Ödmark sa...

Åh. I'm jealous.

Victor sa...

han är drottningen. tycker han kunde efterträda katarina lindahl som generalsekreterare för rfsu, men så blir det inte (han ska ju vara jämo i alla fall i tre år till).

Anonym sa...

Hah, kul att Burnchurch kommer upp i din blogg! Borgström kanske var besviken för att Joel inte läste latin:).

Anonym sa...

För övrigt borde hjärnforskaren besöka min lägenhet, då skulle hon nog få sig en tankeställare!