fredag, januari 19, 2007

Tv-kärlekar: Stanford Blatch.

fredag, januari 19, 2007
I avsnittet där Stanford raggat upp BigTool4U på internet och bestämt att de ska ses på en klubb där alla endast får bära vita underkläder cementerades min kärlek för Carries mer lågmälde följeslagare. Synen av lille skallige Stanford vid bardisken, den uppenbara blandningen av förtjusning (över alla snygga killar endast iförda kallingar) och vissheten om att han själv inte anses vara lika läcker gjorde att jag nästan ville börja böla. Och när sedan en supersnygg kille kommer fram och snäpper till hans kalsonglinning och flörtar så blev jag så outsägligt lycklig. Säkert lyckligare än Stanford.

Under åren jag följde Sex & the City blev det mer och mer viktigt för mig att Stanford skulle träffa nån. Skit i Carrie liksom, skulle Stanford äntligen få träffa nån härlig karl att bli lycklig med? Skulle Stanford inse att lyckan trots allt fanns i Stockholm och äkta mig iförd illmönstrad skjorta och matchande hatt? Det var de stora frågorna i min tv-soffa. Jag blev därför naturligtvis överlycklig, och lite sotis, när Stanford tillslut fann lyckan med Broadwaydansaren Marcus.

8 kommentarer:

Ataharis sa...

En ganska ovidkommande fråga öfr dig, men bilden du illustrerade inlägget med, vilken säsong av sex in the city är den från? Ska försöka visa frisören hur jag vill ha frissen och har fastnat för SJPs supercoola page här, men måste plcoka hem fler bilder... Skulle underlätta sökningen enormt!
Pretty please with sugar on top :)

Victor sa...

kalsongavsnittet är helt otroligt bra.

Anonym sa...

Nu blev jag kär i din blogg.
Du åker in på min bloggroll!

Anonym sa...

SMS:a --> 0763131564 ///micke///

Szofia Jakobsson sa...

Åh Stanford sweetheart...alltid en plats i tv-hjärtat. Dock är hjärtat föränderligt och min favourite tv-bög just nu är förstås Marc i Ugly Betty. Bitch deluxe!

Johanna sa...

Trulsa: Jag tror att bilden är från avsnittet "I love a charade", frisyren är iallafall definitivt från säsong 5! Supersnygg frisyr, hoppas det blir bra!

Victor: I know! Det är även då Carrie blir skitfull och ringer upp Mr Big mitt i natten och skäller ut honom. Hög igenkänningsfaktor.

Bobby: Nämen! Äran!

Szofia: Ja, han är fantastisk!

Anonym sa...

Jag har också känt såna där känslor för stanford. Han är så gullig!

Anonym sa...

Stanford är väldigt fin, Carrie går mig mest bara på nerverna. Hon tillhör de där huvudkaraktärerna som vissa serier skulle vara så himla mycket bättre utan - se McBeal, Ally... Har tröttnat på att försöka följa sex and the City i trean just nu, för att Carrie är ett sådant osjälvständigt spån. Fneh.