torsdag, januari 04, 2007

Liknande produkter?

torsdag, januari 04, 2007
Satt och kollade in Lovefilms utbud av tv-serier på hyr-dvd och hittade till min stora förtjusning Rapport till himlen. I en liten kolumn i vänsterspalten hittade jag rubriken "Liknande Filmer" som ska guida mig till andra produkter som jag kan tänkas njuta av om jag gillar Rapport till himlen. Vad återfinns då i denna kolumn? Jo, bland annat dessa tre filmer som jag känner verkligen är, ja om inte rena rama manuskopior så åtminstone förvillande lika 90-talsdramat med en död Lina Englund, en trånande Johan Wideberg och en ondskefull Stellan Skarsgård:

- Pirates of the Caribbean 2
- Mr & Mrs Smith

och..

- King Kong

Allvarligt talat.

3 kommentarer:

Lina sa...

Men är det inte så att tipsen baseras på vad andra har lånat/köpt samtidigt? Jag minns med fasa när jag en gång köpte skivor på cdon, slängde med Who let the dogs out-singeln (ett fynd för 9.90) för att ge bort som ironisk present/kärleksgåva (det är sant, jag lovar...) och sedan upptäckte att den dök upp under rubriken "gillar du den här skivan så kanske du också skulle tycka om..."-spalten när man gick in på Nick Cave-skivan jag köpte till mig själv. Jag kände mig lite smutsig.

Anonym sa...

Ida fick Rapport till Himmlen boxen i julklapp :) Den är ju så bra!

Anonym sa...

Rapport Till Himlen var verkligen bra - Ulf Malmros, eller hur? Han har hand med sådant. Jag minns att jag gillade Vanna Rosenberg väldigt mycket i den också, hon är rolig och duktig.