torsdag, januari 18, 2007

Nocturne.

torsdag, januari 18, 2007
Jag vet att han var ett gammalt pervo. Dock ett übercoolt, stiligt pervo. Eller, han var ju inte på något sätt ens i närheten av riktiga gubbslem som R Kelly, Roman Polanski eller Jerry Lee Lewis. Kanske är han lite missförstådd? Att han alltid låter som om han vill ligga, vad han än sjunger om, och duetterna med dottern Charlotte har definitivt gjort att han gärna klumpas ihop med de förut nämnda snuskhumrarna. Ja det och den där låten med Jane Birkin, ni kanske har hört talas om den? Men vaddå, den är ju inte värre än vilken story ur Mitt Livs Novell som helst (dessutom är tjejen myndig), fast det förstås - folk brukar ju reagera negativt när man kör upp (no pun intended) kvinnors sexualitet i ansiktet på dom. Anywho, medans jag sitter här och stirrar på de två raderna textanalys som på något magiskt vis ska bli till två sidor får denna lilla visa (dock i kortare formet i klippet) bli min triggare. Älskade Serge.

3 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

hörru, hur går det med brännandet av 2006 års fylledänga, Mr Iceberg? Gimme!
/L.

Anonym sa...

Jag tror jag ska youtuba (eh, det borde man väl kunna säga, det heter ju googla...) Serge lite nu. Apropå ingenting så läste jag nyss att en INSIKTSEPIDEMI hotar efter stormen Per. Illa.

Hur som helst, hoppas vi kan styra upp det här med Johanna Tingeborn så att vi lyckas ordna en sammmankomst före 2009 eller ngt.

/Ingrid

Johanna sa...

Taxi: Haha! "Mr Iceberg likes his liiitöl görlz in socks.."

Ingrid: Klart man kan säga YouTuba, det gör jag. Haha. Åh nej, inte en insiktsepidemi!! Nooooooo.

Ja verkligen, styra upp är ordet. Vafan, 2009.. vi har ju flera år på oss!