torsdag, oktober 13, 2005

Urrk.

torsdag, oktober 13, 2005
Har varit helt sjukt upptagen. Idag började jag jobba klockan 8.30, slutade 17.00 för att då hänga på stan i en timme med Shaun, sen snabbt iväg till nästa jobb där jag började kl 18.00 och skulle ha slutat typ 21.30 (allra senast 22) men som sedan drog ut på tiden till kl. 22.30. Kom hem 23.07 (exakt! skulle ha kommit hem tidigare om inte ett fyllo muckat med busschaffisen) och nu är jag för trött för att gå och lägga mej. Det suger, gott folk.

Imorgon ska jag dock spendera dagen i soffan med min älskade laptop och skriva en verksamhetsberättelse och en examinationsuppgift. Och läsa några kapitel kurslitteratur. På mitt hemliga språk betyder det: kolla på vh1 och blogga.

Det är en härlig grej det här med självinsikt.


Måste iallafall berätta om 50-taggaren i "I love kent"-tröja som gärna ville prata om sin impotens, och om hur jag nästan kvävdes av en bit torkad papaya när Olinda Borggren kallade Ebba von Sydow för "den lilla fittan på Expressen" i kvällens, som vanligt osannolikt dåliga, Dolce Vita.

2 kommentarer:

Anonym sa...

OoOoh baby! Så du förstår mig när jag säger "Nä, kan vi inte bara se en rulle och käka chirre å dirre med gurre och morre, och typ tjöppa bagels och göra lyxfrulle imorrn?"

Yaaay! Språksyster!! <3

Anonym sa...

Alltså jag var ju bara tvungen att lägga till att rullgardin=rullen, munkjacka=munki, stekpanna=steko, havrevärmare (en sån man värmer i micron och har på magen när man har döds-PMS)=gröten, persiennen=persen, takfläkten=flärren, elbrytaren till lampan/whatever=knappen, när det regnar så där asmycket på fönsterbrädet så att det smattrar och man blir väckt=jävla trum-trum.

Korta ord är bra ord.

^-^ !!