fredag, oktober 14, 2005

"Den lilla fittan på Expressen"

fredag, oktober 14, 2005
Jo det var det här med Olinda och Dolce Vita.

Dolce Vita är för den oinvigde ett program - ett livsstilsmagasin, för den som vill - på kanal 5. Syftet med programmet är oklart, jag misstänker att man ska få en känsla av lyx och flärd. Det görs tydligen bäst genom att låta en mer än lovligt lobotomerad Emma Andersson hänga med Sveriges mest obetydliga kändisar (Olinda Borggren och Pernilla Wahlgren är med minst två gånger varje säsong) och emellanåt briljera med sin hejdlösa Skåne-svengelska (Skångelska?) när hon ställer vansinnigt genomtänkta frågor till Mariah Carey och hotelldirektörer. Emma Andersson är ju sådär härligt, otvunget charmig och glad - faktum är att hon skrattar hela tiden. Åt sina egna superfyndiga kommentarer - "ni tjejör förssståår mäj, men ni killarr som kollar tror nog att vi är heeeelt galna" .

I gårdagens program följde vi med på följande superglamourösa reportage:
- Emma kollar in Pernilla Wahlgrens skosamling. Stämningen är fjolligare än i schlagerbaren på Patricia en söndagsafton.
- Emma kollar in Jessica Folckers lila skandalomsusade klänning från Melodifestivalen. Emma provar klänningen och dansar omkring i sovrummet sjungandes Jessicas bidrag "Om natten". Jessica utropar "asså du är så skön Emma!". Hon är ju bara såå spontan.
- Emma shoppar med Sofi Fahrman (modepingla på Aftonbladet) och följer med när kläderna fotas.
- Emma går mannekäng för Marina Kereklidou på NK. Emma är superfyndig när hon går omkring med en skål godis backstage och säger "jag är inte som andra modellörr, jag äter godis!".
- Emma hänger med "kändisfrisören" Bobby, han visar sina magrutor (why?) och pratar om att kolsvart hår är helt ute. Damn. Sen pratar han om vilka kändisar han friserar, nämner systrarna Graaf, Vickan Silvstedt, Carolina Gynning, Linda Rosing och som av en ren slump så konstaterar han att blont är den trendigaste och snyggaste hårfärgen. Sen kommer då det som får mej att sätta en bit torkad papaya i halsen: Bobby friserar Olinda Borggren. Olinda säger i intervjun att hon varierar sitt hår jättemycket och lägger ut några tusenlappar i månaden på sitt hår. Jag konstaterar att jag aldrig sett henne i något annat än blond mittbena. Olinda säger "Men vet du vem som har fult hår - hon den lilla fittan på expressen". Bobby + assistent säger "eehe, vem menar du då? Ebba von Sydow eller?". Olinda svarar "Ja, precis. Jag brukar kalla henne för lilla fittan på Expressen. Hon har ju jättetråkigt hår - bara blont och mittbena". Sen visar Olinda fuck you för kameran. Ridå.


Jag måste forska vidare! Ingen har kommenterat det här nånstans! Det är ju mediafight! Vem bryr sig om nån dammig medlem i Svenska Akademien och hans krystade utspel om Elfride Jelinek! Tyckte jag läste något någon gång av Ebba där hon skrev att Olinda inte gillade henne av någon anledning..

7 kommentarer:

Anonym sa...

haha, gud vad sjukt! jag råkade se delar av detta avsnitt, men var tvungen att stänga av tvn efter en kvarts emma anderson och hennes puckade vänner. nu ångrar jag att jag missade olindas utspel. skit också.

ps. rolig blog förresten!

Kaptenen sa...

Du verkar tycka om Olinda och Emma. Eller...?

Johanna sa...

Tycka om och tycka om.. en skräckblandad förtjusning är väl den mest korrekta benämningen på mina känslor inför de båda damerna.

Victor sa...

går det i repris? se för övrigt fram emot kortfattad panelen-rapport i bloggen snart.

Anonym sa...

Så här är det dearest JL. Ebba skrev om olindas läppar. Hon jämförde dem med en cykelslang och det blev rabalder. För se sådär 8 månader sen. Sen sprang Ebba fram till Olinda och sa är du med på en bild? Vilket den mediekåta bruden inte kunde säga nej till så mitt i smeten pryds (typ i april, maj) expressen fredg av en bild dr det ser ut som olinda och ebba typ dansar och ler. Egentligen poserar bara Olindis lika crazy som vanligt men med sne kameravinkel kan man sälja allt. Så och detta. Därefter trodde vi alla på försoning och lugn till detta utspel. Olinda är i och för sig inte precis bruden som gjort sig ett namn av forgive and forget men ändå - det är så sent påkommet och jag är glad över att du reagerar med sånt överväldigande civilkurage.

Johanna sa...

Åh Carin, du är en pingla av sällan skådat slag! Det var ju precis så det var, Ebba skrev det i en krönika eller på sin blogg. Oavsett så är det ju hysteriskt. Borde kanske publicera ditt inlägg i själva bloggen ..

Anonym sa...

nicccce!