måndag, oktober 03, 2005

100 spännande fakta om mej, del 1.

måndag, oktober 03, 2005
Jag vill också göra den där 100 spännande fakta-listan, som jag bl.a. har sett hos Lina. Men jag orkar inte göra alla 100 på en gång. Så det blir en följetång.

DEL 1
1. Jag föddes i slutet på Maj 1981. En gång när jag såg en film om förlossningar på barnkunskapen i 9:an så ringde jag min mamma och frågade hur illa det var att föda mej egentligen. Hon fick ett bistert tonfall och väste något om värkar i 8 timmar och sen lämnade vi den diskussionen.
2. Mamma Therése och pappa Peter separerade när jag var 3. Jag kommer ihåg hur mamma håller mej i famnen kvällen pappa flyttar ut och att jag gråter för jag tror att det betyder att jag aldrig kommer träffa honom igen.
3. Jag är sjukligt envis.
4. Min mamma bor tillsammans med min plastis och deras två söner (mina bröder) i Skåne. Dit flyttade dom när jag var 12. En del säger "Åh var inte det jättejobbigt?", men det var softisch.
5. Jag lärde mej att läsa när jag var 4 år. Sedan dess har jag definierats som bokmal.
6. Jag har grav fobi för fötter. Främst andra människors. Klara inte av att se dom. Klarar inte av att röra dom. Klarar inte av att skriva om dom. Måste...byta...ämne.
8. Jag är utbildad skolinformatör hos RFSU och ibland tjänar jag pengar på att snacka fittfakta, kondomkunskap och göra värderingsövningar med coola tjejer som går i 8:an.
9. Jag skulle kunna föra en kost endast bestående av chips och ribs om det inte fanns risker för typ skörbjugg och avancerad tokfetma.
10. En gång spydde jag i ett sopnedkast.


Fortsättning kommer imorrn. Nu ska jag spendera natten med Lev Vygotskij.

3 kommentarer:

Kaptenen sa...

Spy ner i sopnedkast är jävligt gangsta...

Kaptenen sa...

Haha, finns det en tre spännande fakta lista? Den skulle jag kunna fylla med två småtråkiga:D

Anonym sa...

1 spännande fakta om mig.

1. Jag skulle kunna bli kär i en tjej som du. Haha.

Visst är det störande med det där "haha"-et på slutet, man vet inte om det var på skämt eller om jag bara skrattade till...