måndag, oktober 17, 2005

Sexuellt alibi.

måndag, oktober 17, 2005
Läste att Angelina Jolie är aktuell som Bond-brud i nästa James Bond-film. Min spontana reaktion: snarrrrrrrrrrrrrrrrk.

Peeps, ni måste komma över Angelina Jolie. Bara för att hon har vansinnigt puffiga läppar och gärna ger uttryck för svårartad kvasi-farlighet och semi-intellektualism så måste man inte tycka att hon är så himla annorlunda och ett alternativ till alla klassiska Hollywoodbrudar. Hallå, hur annorlunda är hon egentligen?

Hon har en pappa som är känd skådis.
Hon har haft ett förhållande med en gammal skådisgubbe.
Hon adopterar barn.
Hon har vunnit en Oscar för rollen som psykfall (i Girl, Interrupted) som ger henne någon sorts kulturcred, när sanningen är att hon oftare väljer att göra dussinaction som i skitfilmerna Gone in 60 seconds, Tomb Raider och Mr & Mrs Smith.
Hon är lång, jättesmal och har långt svallande hår.
Hon ägnar mycket tid åt välgörenhet.


Jaha, the story of my life, skulle jag säga om jag var vilken Amerikansk kvinnlig skådis som helst. Ge och ta en punkt eller två.

Dessutom är hon alla heterotjejers alibi när dom ska vara lite sådär crazy och bisexuella (tihi).

"Alltså jag tänder inte på tjejer, men om jag skulle ha sex med en tjej så skulle det vara Angelina Jolie."

Antalet gånger man hört det framsluddrat av kvinnor med ett pilskt leende på läpparna gör mej alldeles matt. Det är säkert en ren slump att deras val av tjej stilla uppskattas av alla killar som råkar lyssna och det är säkert inte alls meningen att killarna ska fatta att här har vi en tjej som är crazy alltså, helt frisinnad och frispråkig - men inte over the top. Hon har ju trots allt valt en snygg tjej som inte bara är en porris (eller ve och fasa, en livs levande flata), hon har valt en snygg tjej som faktiskt är himla annorlunda och ett alternativ till alla klassiska Hollywoodbrudar.

För det vore ju otänkbart att säga "Alltså jag tänder ju i allmänhet inte på tjejer, men om jag skulle ha sex med en tjej så skulle det vara med den där coola truckflatan vid bordet bredvid". Då blir det ju på riktigt. Värsta äckligt. Hollywoodbrudar går bra. Men bara snygga, inte för porriga och dom ska gärna vara sådär ouppnåeliga och helst dejta en kille - så att man minimerar risken för att faktiskt behöva ligga med dom. Plus att det är viktigt det här med "alltså jag tänder inte på tjejer, men om jag skulle ha sex med..". Bah hallå, vaddå, du tänder inte på tjejer men om Angelina Jolie skulle tvinga sig på dej sexuellt så skulle du inte göra motstånd? Om Angelina Jolie skulle betala dej för sex så skulle du ställa upp? Hur tänker ni? Jag har så svårt att förstå mej på er ibland.

9 kommentarer:

Victor sa...

det ironiska i sammanhanget är att (helt ovetenskapligt) 4 av 5 queerbrudar typ avgudar angelina. jag fattar liksom inte.
på tal om brudar värda att beundra har jag hört att babben larsson ska börja köra stand-up igen. fest!

Johanna sa...

jag tror att dom gillar angelina av samma skäl som heterobrudarna. angelina lever på myten om sej själv som cool, sexig och alternativ filmstjärna. MYTEN märk väl.

alltså jag tänder inte på tjejer, men om jag skulle ha sex med en tjej så skulle det va babben larsson.

Like A Bad Girl Should sa...

Om jag träffade angelina skulle jag visa tuttarna för henne och fråga om vi skulle hångla.

Anonym sa...

hårdis you rock!!! det här var bland det bästa jag läst på länge och nu måste jag helt enkelt lägga till den här bloggen till mina favoriter på datorn. kram!

dinajel sa...

haha! du har överträffat dej själv med den här bloggen (och det vill inte säga lite!) :D

Kaptenen sa...

"Jag är inte gay... Men om jag skulle ligga med en kille så skulle jag ligga med Fredrik Virtanen."

Mikael Persbrant

Supernova sa...

ahaahahaha. jag har undrat precis samma sak, för det första förstår jag inte ens vad det är för något som är så jävla speciellt med henne? okej, hon har sugakukläppar.. och ser sådär hollywoodbra ut och har gjort lite galna upptåg (enligt AF då förstås) men kom igen. Hon är übertråkig. Tror dock hennes flatpopuläritet kan bero just på att hon är så öppen med sin sexualitet. Hon välkomnar och uppmuntrar, eller något.

D.N.A sa...

"visa mig den grabben,
som inte väljer naomi
hellre än babben"
- Just D

Anonym sa...

Genialiskt! Jag är så fruktansvärt trött på fröken Jolie nu...fingrarna i halsen!