måndag, oktober 03, 2005

Floor Filler.

måndag, oktober 03, 2005
Okej, måste älta Floor Filler.

Jag tillhör ju då skaran vars guilty pleasure är dansfilmer. Jag har sett Flashdance en miljon gånger, Footloose ungefär 3 gånger för mycket (jag har sett den 3 gånger), Dirty Dancing fick mej att vilja sexa loss i en het calypso/salsa-hybrid så fort jag såg vattenmeloner (du måste ha sett filmen noga för att förstå referensen) och Girls Just Want To Have Fun cementerade min crush på SJP innan hon ens hade läst manuset till Sex and the City. Grundat på detta, i kombination med min passion för trash-tv, så bara måste jag kolla på Floor Filler.

Tankar:
-> Varför är dom så jävla besatta av amerikansk street dance-kultur? När dom sökte dansare så sa dom typ "Hej, vi vill ha alla typer av dansare, sök till Floor Filler, heja heja". Ja så sökte alla typer av dansare. Men bara dom som dansade street eller jazz kom med.

-> Varför måste allt nämnas vid sitt engelska namn? Okej att dom säger "battla" och "battle", men det låter ju helt sinnes när dom väljer att kalla ett moment för "the challenge", vaddå, funkade inte "utmaningen"?? Måttlighet!

-> Akira är lätt en favorit. En japan i randiga knästrumpor som bara klär sig i rött och vitt. Synd att han bara ska göra jävla pop n lock och alla andra astråkiga b-boy moves som alla andra gör.

-> Bounce som är nån sorts husdansare och tränare/lärare ska alltid visa upp sina jävla street moves och alla elever talar inspirerat om hur bra dom är och hur coola dom är etc. Men vem ser skillnad på Bounce och eleverna? Dom gör ju samma moves! Hela tiden!

-> Alla jazz-bögar borde få dansa i par med varandra. Dom är mycket snyggare och bättre än alla jävla hetero b-boys. På så sätt kan vi bevara alla jazz-bögar till finalen. Bevara jazz-bögarna!



Alltså jag gillar att titta på street dance, det är inte så. Det är bara det att det känns så tråkigt att inga andra sorters danser får utrymme. Förutom veckans "stil" (typ paso doble sist), men det handlar ju bara om att få alla streetisar att dansa nåt annat. Snacka om normativ danskultur, y'all!

1 kommentarer:

Kaptenen sa...

Oj vad ogangsta...