lördag, oktober 08, 2005

Bada i bubbel.

lördag, oktober 08, 2005
Tittar på ett program om kändisar och deras stålars och framförallt hur dom spenderar sina hårt förvärvade slantar.
Ett lyxhotell har en anställd vars uppgift är att komma in till sviten och tappa upp bubbelbad åt gästerna. Han har en liten bricka med badsalt och badskum och grejer. So far so good, in the värld av folk som tydligen inte kan använda vattenkranar. Hotellmanagern berättar dock stolt att badtappar-snubben minsann fick tappa upp ett champagnebad åt ett par gäster en gång. Alltså dom ville bada i champagne. Följdfrågan blir hur många flaskor som gick åt. Vem bryr sig? Jag vill veta:

Om man badar i champagne, är det ett kallt bad då? Och om man värmer upp champagnen, vart gör man det, hur gör man det och blir det inte världens alkoholångor? Blir man inte väldigt kladdig av att bada i allt som inte är vatten, speciellt kolsyrade drycker?

Men som sagt, snacka om en omdefiniering av termen bubbelbad.

5 kommentarer:

anna sa...

Jag tror man blir jätteklibbig. Som en enda stor klisterlapp. Fast inte bara på en sida utan runtenom. Men jag har ingen erfarenhet av det så jag kan inte säga säkert....

dinajel sa...

att bada i champagne är som att spruta jordgubbssaft genom näsan: jävligt kul.

dinajel sa...

måste bara tillägga att mitt word verification-ord i förra inlägget var "qlqtqij".

jävligt "ql" skulle man kunna säga. höhöhö... (hur gör man en kräkssmajli som kräks för att skämtet var så dåligt?)

Victor sa...

jag tror det blir ljummet oavsett och att det blir en sport att prutta.

Kaptenen sa...

DU får lukta billig fylla utan att vara full!