onsdag, oktober 05, 2005

100 spännande fakta om mej, del 3.

onsdag, oktober 05, 2005
Åh vad jag inte vill läsa Vygotskij just nu. Vi kör tio punkter till.

21. Jag gör asgod potatisgratäng.
22. Jag skulle jättegärna lära mej att steppa.
23. Jag är alltid trevlig mot telefonförsäljare och telemarketingpeeps.
24. Det brukade hänga en älgtrofé i velour i vår hall. I pannan på verlourälgen satt en av min pappas gamla pins från 70-talet, det står "Rocka röven av högern" på den. Älgen har alltid gått under namnet "Proggälgen".
25. Jag gillar flygplansmat. Och skolmat.
26. Jag tycker att ett besök på simhall under den mörkare delen av halvåret måste efterföljas av en varmkorm med bröd med en Pucko till.
27. Jag är sjukt ointresserad av sport.
28. Följer dock slaviskt konståkningen under OS och VM.
29. Jag fnissar alltid inombords när jag hör namnet "Engelbert Humperdinck". Jag fnissar ännu mer när jag tänker på att det namnet faktiskt var taget, och att någon agent någonstans sa typ såhär "Hmm, vi måste komma på ett klatschigt artistnamn åt dej.. hmm.. du! Idé! Vad sägs om Engelbert nånting? Engelbert Humperdinck kanske?!"
30. Jag tycker att Fergie i Black Eyed Peas är den läskigaste kändisen som någonsin existerat.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, jag måste bara få påpeka att jag har använt utrycket "jag är sjukt ointresserad av sport" massvis med gånger. Helt meningslöst ospännande att berätta det, men den efterföljande punkten att du följer konståkningen slaviskt gjorde det hela lite läskigt. Tyckte jag.

Fast egentligen kanske jag ville säga att du är oerhört underhållande, jag har skrattat så jag fått kramp i axlarna.

Till sist, angående punkt 29, har du lyssnat på Hej Domstol eller tänker ni bara på ungefär samma sätt? De har också tagit upp honom och funderat på hur de kommit fram till just det namnet. Fast det kanske inte är så konstigt att man börjar fundera över hur det egentligen gått till. Hur som helst, tack för att du förgyllt min söndagskväll