torsdag, oktober 27, 2005

God bless the child (but not every child?).

torsdag, oktober 27, 2005
"Jag känner mej besviken"
Så säger en prälle som intervjuas på TV4 i samband med kyrkomässan och det rätt så radikala beslutet att tillåta en kyrklig välsignelse för homosexuella par i samband med ingående av partnerskap. Han känner sig besviken. Besviken. Ja det måste ju vara jättejobbigt att behöva ge välsignelse till folk. Det måste ju vara jättejobbigt att älska sin nästa så som sig själv. Gud är tydligen selektiv i sin godhet. Det hade jag helt missat.

"Jag upplever att genom sitt beslut har kyrkomötet gått emot något som Gud säger tydligt i bibeln"
Jaha du. Men står inte det typ i GT, och är inte hela vår kristna tro typ rätt fokuserad på NT och Jesus? Och Jesus sade väl att det var viktigt att ta hand om varandra och inte vara så himla elaka hela tiden? Du prällen som sa det här, vad tror DU att Jesus skulle säga om han hörde att du vägrar ge folk välsignelse?

Så jävla klantigt att säga sån här skit och sedan undra varför folk inte söker sig till kyrkan. Vad fan tror ni? När folk faktiskt söker sig till er och vill göra er till en viktig del av sina liv så stöter ni ju bort dom. Jag skulle aldrig gifta mej i kyrkan om jag vet att mina homopolare inte har samma möjlighet. Passar det inte er, så passar ni inte mej. Skärp er!

Tacka vet jag sköna prällar som uttryckte sig positivt om det här och tyckte att det banne mej var på tiden. I hear ya!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Prällen to be känner för att göra ett inlägg: Nio verser i fela fucking bibeln som snackar mot homo. Och då bara homohandlingar. Och då i samma andetag som tatueringar och att odla två sädesslag i samma åker. Dessutom snackas det aldrig om homosexuella kärleksrelationer never, never, never tas det upp, inte heller om någon sorts fördömande av kvinnor som vare sig faller som furor eller kopulerar hej vilt för och med amdra kvinnor. Däremot snackar bibeln heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela tiden om typ fattigdom och att inte vara otrevlig mot främlingar och en massa andra saker som alla verkar ha fetglömt. För att inte tala om att mörda i guds namn det vill säga det kristna jihad som finns men inte särskilt ofta snackas om. Om man är homofaob är man homofob punkt sen kan man vända sig vart man vill för att belägga sin rädsla men jag måste säga att det är rätt korkat och krystat att komma dragandes med bibeln. Som de flesta har nollkoll på. I sammanfattning: Word Johanna. You give me hope.

Anonym sa...

asså fördömmer skulle det stå. I samma andetag som tatueringar etc etc fördöms.