fredag, oktober 07, 2005

Postkodidioten.

fredag, oktober 07, 2005
Alltså en del människor borde inte få tävla i tv-program baserade på allmänbildning.
Kärringen som tävlar nu i Postkodmiljonären får första frågan "Vad hittar du inte på ett traditionellt svenskt julbord". Alternativen: a) mumma, b) våfflor, c) dopp i grytan, d) lutfisk.

Hon valde en livlina.

Jag är inte en person som orerar om att hålla hårt på traditionerna, det överlåter jag till Kd, men den här frågan känns så jävla basic, om inte annat med hjälp av uteslutningsmetoden.

Sen får hon en fråga om clowner och pantomim, och när hon ska resonera så säger människan "Jaa..clowner känner man ju till. Som clownen Manne tillexempel..och hans kompis Banarne..". Men kärring! Uppenbarligen känner du inte alls till Manne eftersom hans kompis hette Koko! Banarne var kompis med Trazan och dom var fan inte clowner! Jag har Mannes och Kokos autograf på en Manne och Koko-affisch förresten. Och två LP-skivor med Trazan och Banarne. Så man kan säga att jag tar det personligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dom på ordjakten är inte heller så skarpa, satt och garvade arslet åt mig när jag såg detta:

http://obli.net/item/86

George sa...

jag kunde inte heller tro det när hon valde en livlina. och jag är inte ens född i sverige.

Linnea sa...

useful information: Clownen Manne är min farmors kusin. hahahaha.