måndag, maj 15, 2006

Rak eller glad?

måndag, maj 15, 2006
Det är straight or gay-tema på min tv just nu. Upptäckte häromdagen att kanal5 repriserar realityshowen "Straight eller gay", där singeltjejen Jackie dejtar ett gäng killar och måste luska ut vilka av dom som är straighta och vilka som är gay. Det gör hon genom kluriga frågor som alla handlar om huruvida han rakar sig någon annanstans än i ansiktet, om han gillar att laga mat, om han gråter lätt osv. Gaykillarna har konstaterat att Jackie har världens sämsta gaydar, och dom är väl inte helt ute och cyklar. Dock - SPOILERVARNING - valde hon faktiskt en straight kille i sista avsnittet. Till min stora sorg.

Och idag handlade Ricki Lake om kvinnor som misstänkte att deras pojkvänner kanske var gay. I alla fall utom ett kändes det bara så himla sjukt, typ "han sitter med benen i kors, han måste vara gay" eller "han är så snygg, han måste vara gay". I det enda, enligt mej, tveksamma fallet hade flickvännen kommit in i badrummet, och där funnit sin pojkvän tillsammans med deras homosexuelle vän. Som, när hon öppnade dörren, reste sig upp efter att ha stått på knä framför tjejens pojkvän.. Jag kan gå med på att det gör en misstänksam.

Hursom så fick den sista killen göra ett lögndetektortest, där fick han svara på följande frågor:
1. Har du någonsin blivit upphetsad av att kolla på andra killars nakna kroppar i ett omklädningsrum?
2. Har du någonsin fantiserat om att vara naken på en strand med Brad Pitt?
3. Är du homosexuell?

Allvarligt talat. Vad ÄR det här för frågor? Jag tänder på killar och jag har aldrig blivit upphetsad av att se killar nakna/halvnakna i omklädningsrum. Och jag har ALDRIG fantiserat om att vara naken nånstans med Brad Pitt. Allra minst på en jävla strand liksom. Sannolikheten är större att jag skulle svara ja på fråga tre än på någon av de första frågorna. Men det är klart, alla bögar tänder ju på biffiga jocks och Brad Pitt med sand mellan skinkorna.

Någon som har hört talas om att smaken är som baken? (för stor för att klämma ner i ett par jeans)

0 kommentarer: