torsdag, maj 11, 2006

Getekul.

torsdag, maj 11, 2006
Vi är och tittar på getterna i parken på andra sidan gatan. En liten skylt meddelar oss (och alla små knoddar som också är där) att ett av kreaturen fått en liten killing. "Naaaaw", säger jag och pekar på skylten varpå Shaun förskräckt ropar till. Det tar ungefär en nanosekund innan jag inser varför.

Tänk er in i situationen. Du är engelsk. Du är spatserar i parken med ditt hjärtas dam. Ni står vid en liten djurhage. I hagen betar små getter och en liten getbäbis studsar nöjt omkring. Så idylliskt. Ända tills ditt hjärtas dam helt plöstligt pekar på en skylt upphängd på hagen där det enda ord du kan tyda är "KILLING".

Efter att jag snabbt förklarat att det inte skulle begås spontanslakt på de små djuren utan att "killing" är vårt namn på getbäbisar fick Shaun ta några snabba drag på astmainhalatorn och sedan kunde vi fortsätta vår promenad.

5 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Johanna sa...

Okej, för det första så är det jag som raderat min egen kommentar då jag råkade lämna den inloggad som någon annan. Mycket schizofrent.

Rush: Ja, men han har hämtat sig nu.

Rödluvan: Haha, ja det skrattar Shaun fortfarande åt. Sedan fnissar han åt kexsorten "finger marie" också varje gång vi handlar.

eline sa...

Ahah vad roligt, och finger marie också!

Anonym sa...

kanske en öppen dörr, men han måste väl asgarva åt kattkäket pussy också?

Johanna sa...

Eline: Hehe, ja tänk vilka namn som finns omkring oss utan att vi tänker på det.

Anna: Självklart! Lill-babs är en hit också, eftersom det låter som "Li'l baps" (baps = tuttar).