måndag, oktober 30, 2006

Urk.

måndag, oktober 30, 2006
Det här är så himla äckligt på så himla många nivåer. För det första: Det är en marulk. För det andra: Det är en marulk som är längre än jag. För det tredje: "Den ligger här på golvet och det är fortfarande lite liv i den. Men den är sådan, marulken. Den kan ligga och titta på en timvis, säger Bjarne". Men guuuuud så äckligt, en skitstor, skitful, jävla marulk som bara ligger på golvet och flåsar och blänger på en. Först tänkte jag att det var väl bara att klubba skiten i huvet eller nåt och get it over with, eftersom de tydligen inte har några tankar på att slänga tillbaka firren i havet. Men sen kom jag på att guuuud vad äckligt det skulle vara, 73 kilo fisk som är lika lång som en vuxen människa, alltså jag ryser.

3 kommentarer:

eff sa...

En fin matfisk, å andra sidan. Det är inte ytan som räknas?

Urologen sa...

Jo, dom säger att den är god, men frågan är om den fortfarande är god när den går över 50 kg?

Jag tyckte nog mest synd om den, marulken, av att den fick ligga och självdö så utdraget. Slå den i skallen kan dom ju inte eftersom dom vill spara den intakt till eftervärlden, men dom kunde väl gett den en spruta eller nåt?

Johanna sa...

Eff: Det är bara ytan som räknas om man fotograferar fanskapet och stoltserar med den i pressen!

Max: Synd om den? Absolut. Om en så stor marulk låg och kollade på mej och flåsade sig själv till döds så skulle jag nog kunna tänka mej att slå den i skallen, ja om jag inte får kasta tillbaka den i vattnet då. Allt annat verkar superäckligt (ja okej, spruta är jättebra, men jag kan inte sätta kanyler!).