torsdag, oktober 12, 2006

Psychokiller, qu'est que c'est...

torsdag, oktober 12, 2006
Trots idogt Vh1-gluttande och ZTV's evigt oförändrade julaftonsplaylist så har jag svårt att förlika mej med faktumet att Harry Connick Jr är mer smörig crooner än.. ja.. seriemördare. Inte ens rollen som äkta man till Grace i Will&Grace kan sudda ut min bild av honom som seriemördaren som ville sniffa på Sigourney Weavers trosor. Och där står han, i min tv, och sjunger med snett smilgropsleende i softat ljus. Det är faktiskt inte okej.

2 kommentarer:

Urologen sa...

Jag hade själv väldigt svårt för den rollen, eftersom det var så uppenbart att den där tanden var svartmålad (Seriemördaren som Harry C spelar i filmen Copycat har en "chipped tooth"). I vissa scener syns det tillochmed klart och tydligt.

Det tog en del ifrån "autenciteten" typ. För mig är han med andra ord, en crooner. Och en ganska rolig sådan, till på köpet.

ed sa...

Min pappa har plågat mig med hans julskiva så länge jag kan komma ihåg. Barnkören och den busiga jazztrumpeten i Rudolf skickar hysteriska rysningar (a la demon-besatthet) längs ryggraden på mig. Brrr. Snart är det dags igen..