tisdag, oktober 03, 2006

Ooops.

tisdag, oktober 03, 2006
Fick ett sms av tjejerna i min basgrupp på Universitetet: Tjena! Hur ä läget? Har du hoppat av? Vi saknar dig och undrar vart du tagit vägen / Grupp 3 :)

Gylliga tjejerna. Men fatta när man inte varit i skolan på så länge att kursarna tror att man hoppat av. Illa, illa, Bobby Ewing-frilla. Jag skrev tillbaka att jag skulle komma imorrn (idag). Kollade kalendern för att försäkra mej om att vi verkligen har något idag, tisdag - tomt, onsdag - tomt, torsdag - TENTA. Eh. Har vi tenta på torsdag? Eh. Skulle man ha anmält sig till den förra torsdagen? Va bra! Jag har liksom levt i en bubbla som kallas "jobba extra på fritids så att du har råd att köpa onödiga grejer i NY" och inte ens ägnat skolan en tanke. Tji fick jag. Nu blir det morfemanalys och "motherese" i två softa dygn. Frågan är: mysbyxor, täcke och te i soffan eller anteckningsblock, polystyrenkaffe och rumpdomnande stolar i Universitetsbiblioteket?

6 kommentarer:

eff sa...

Av egen erfarenhet vet jag att avdomnad röv oftast borgar för bättre resultat än mer bekväma (läs: sovbara) nejder.

Men du kanske har något som kan liknas vid självdisciplin?

Johanna sa...

Jo, visst har du rätt. Därför sitter jag nu med avdomnad röv i en datorsal där jag lyckades glömma alla mina föreläsningsanteckningar när jag skulle skriva ut några övningar imorse. Jag har skittråkigt! Och det är obekvämt!

Anonym sa...

morfy-vadå..? Lyckades du anmäla dig till tentan fast du var sent ute? Må gott. Kramkram. (buhu vad jag saknar mitt internet...)

Johanna sa...

Anna: Haha, ja det har med tallar och oxfilé att göra! Ja, jag mailade världens snällaste kursadministratör och frågade vad som gällde och hon skrev helt sonika upp mej på anmälningslistan. Sen vete sjåen hur det går, för särskilt mycket har jag inte pluggat..
Kram på dej med du, jag saknar också ditt internet! Hallå du kan ju inte leva helt isolerat i ditt lilla penschishus hur länge som helst!

Anonym sa...

Trevligt med snälla människor... Man kan tycka att jag borde läsa en del kursböcker när jag varken har tv eller internet hemma. Vad gör jag då? Går och köper en vänner-box (jag har ju min bärbara iaf). Jag kan av principskäl inte börja plugga till något när tentan är så pass långt bort. Trist, men så är det. Jag behöver pressen liksom. Men jag tror att det är nära nu. Internet alltså. Thank God.

Anonym sa...

Aj tusan, så ångest! Hoppas att du klarar tentan med flying colours; annars finns ju alltid omtentor...