tisdag, december 18, 2007

Stepfordfru.

tisdag, december 18, 2007
Nu har jag bakat peppisar också! Till tonerna av klassiska jullåtar som I'm a slave for you och Just like honey. Inget säger ju trots allt 'pepparkaksbak' som Britney Spears och The Jesus & Mary Chain.

Efter att ha julstädat i dagarna två har nu Shaun åkt för att hämta sin ömma moder på Arlanda. Jag belönar mig själv för mitt väl genomförda bak och vårt städ genom att sitta i det superrena vardagsrummet med alla 22 ljusen tända. Där sitter jag och smuttar på ett glas vin och äter oliver. Allt som fattas är en brasa och en fånig liten hund i sexiga tomtekläder. Det ska tydligen vara sådana i år, om man får tro statistikverktyget och Google.

1 kommentarer:

eff sa...

Ibland roar jag mig med tanken på vad som skulle hända om husdjuren tog över världen som dess härskare och började bestämma över människan. Gissar att alla "roliga" hundkläder och liknande skulle visa sig ha varit en mycket dålig idé.