söndag, december 09, 2007

My disco needs you.

söndag, december 09, 2007
På lördag ska jag spela skivor på ett hejdundrande queerbröllop. Jag har blivit informerad om att de ca 150 gästerna kommer att vara en härlig blandning av unga och gamla, straighta och queera. Det kan ju gå ungefär hur jävla illa som helst. Jag har iallafall laddat armadan med låtarna man faktiskt inte kan låta bli att dansa till, hur gammal, skröplig eller sur man än är. Jag tänker Your disco needs you med Kylie, släng in Greatest hit med Annie, en gnutta Duran Duran, Bow wow wow och (Idolfinalen till trots) Can you feel it med The Jacksons, va? Då måste man ju dansa iallafall en dans? Jag har snurrat mej till illamående i stolen här i mina försök till att sittdansa (note to self: sittdansa inte i stolar som snurrar). Nu vill jag iallafall ha fler förslag! Ingen hip-hop, ingen techno. Okej?

Det här är för övrigt esset i min rockärm:

Min absoluta favoritlåt när jag var typ sju. Vi var i San Marino och jag handlade bootlegkassetter, men visste ingenting om vilken musik jag gillade. Det slutade alltså med att jag kom ut från butiken med soundtracket till Rain Man. Sedan dansade jag som fan hemma i mitt rum till den här låten. Spolade tillbaka igen och igen och igen. Anser fortfarande att om man inte vill dansa när man hör den på hög volym så är man ju fan inte klok.

8 kommentarer:

eff sa...

Salt-n-Pepa - Push It.

Elinozo sa...

Åh! Älskar också Iko Iko, både den och den mer träskiga New Orlans-versionen! Det där kommer bli ett bra bröllop :)

Victor sa...

vive la fête - jaloux; m.i.a. - xr2; vad som helst med t.a.t.u.

Johanna sa...

Eff: Ja! Mer!

Elinozo: Fan va härligt, we stand united! Om gästerna klagar kanske jag kan hänvisa till dig? Du verkar ju ha ett oklanderligt omdöme!

Victor: Ja! Hur fan kunde ja ha glömt M.I.A? More, more, more!

Victor sa...

jimmy sommerville (våga spela 'read my lips' och hoppas att någon fattar budksapet), queen (dito, typ 'we are the champions'), fedde le grand, hedwig & the angry inch, the distillers, lill lindfors

Anonym sa...

Du skulle säkert kunna slänga in lite Erasure och Pet Shop Boys också.

Hampus sa...

Bondage Fairies - Gay Wedding!

"It's hard to see straight at the gay wedding"

Finns här:
http://www.box.net/shared/46z22jok0y

Rebecca sa...

Leila K - Electric