onsdag, december 05, 2007

Åh fy fan upphöjt i kvadrat.

onsdag, december 05, 2007
Två äckliga händelser under dagen som fyller äckelkvoten för flera år, ja om inte årtionden, framöver:

1. Är på Coop i Skäris med Bel Hamim. På multi-kultihyllorna hittar jag en glasburk med.. KOMAGE. Alltså typ inlagd. Man ska tydligen ha den i soppa. Jag bara stirrade och gapade på de blekvita, lite svullna slamsorna och bitarna som simmade runt i lagen. Sedan var jag tvungen att hämta Bel Hamim. Så stog vi båda två där och gapade och vred på burken och utstötte gutturala ljud av äckel. Sedan såg vi att bitarna typ hade tarmludd, då mentalkräktes vi och gick vidare.

2. Kommer upp från tunnelbanan i Asspudding och går över gatan. Tittar ner och ser en jävligt död, jävligt blodig, jävligt jättestor råtta ligga död framför mina fötter. Började maniskt rabbla "åhfyfanåhfyfanåhfyfan" hela vägen hem, men jag är fortfarande helt chockad. Den såg så sjukt jävla äcklig ut. Jag såg liksom tänderna? Den var liksom typ 20 cm lång? Jag vill liksom tvätta näthinnorna med Vanish?

3 kommentarer:

Ataharis sa...

Mm, komagssoppa är delikatess i Polen. Själv har jag aldrig ätit, men ajg slår vad att om man itne vet vad det är är det säkert lika gott som vilken mat som helst ...

Råttan har du min fulla sympati för. Såg en likadan syn i Marocko, men Aspudden: inte riktigt samma sak. Själv cyklade jag hem via gräsplanerna vid Heden i Göteborg en sensommarnatt och höll på att cykla över (!) inte mindre än två avloppsråttor, modell stor. Jag lyckades väja - men fatta hur äckligt att köra över en råtta med ett cykelhjul?!

Anonym sa...

Jag har fått komage-flashbacks hela dagen. Smått obehagligt. Nej, väääldigt obehagligt förresten. Usch usch usch. Men jag är glad att jag slapp din andra äckelupplevelse, jag och gnagare går ju inte så bra ihop ju...

Johanna sa...

Trulsa: Haha, jag hävdade senare på kvällen när vi konstaterat att komagen skulle användas till soppa att det lät typiskt "östeuropeiskt", jag tror jag chansade på att det var en delikatess i typ Ungern.

Nej, och dessutom under den här årstiden? Har sett några rådisar här på sommaren, men dom har varit a) i behändig storlek och b) levande. Det känns mer hanterbart av någon anledning.

Alltså att cykla över en död råtta (avloppsråtta, uuuuuuuuh) måste vara the ultimate äckelexperience. Låter som något man kan få göra i typ Fear Factor. Blöööörk!

Bel Hamim: Ja, fy fan. Och det är som om min hjärna inte kan hantera både komagen och råttan så den växlar liksom bilder hela tiden..komage-geggig råtta-komage-geggig råtta. Lite kbt på det här kanske?