lördag, april 01, 2006

Mustascher Vi Minns, del 2.

lördag, april 01, 2006


Hulk Hogan. Det fanns en tid då tv3 sände Wrestling på helgmorgnar. Hoa-Hoa Dalgren var kommentator, och det var här jag först stiftade bekantskap med Hulk. Stor, gyllenbrun som en nygrillad kyckling och iförd hotpants krossade han allt motstånd i Wrestling-ringen. Ingen bodyslam i världen ruckade på hans bandana, och inga modenycker i världen skulle få honom att ta av den. Lika lite som Hulk frivilligt skulle ta av sig sin bandana, lika liten är risken att Hulk skulle raka av sig sin majestätiska, platinablonda mustasch.

I likhet med Ozzy och Run (från Run DMC) har Hulk Hogan sin alldeles egen realityshow nuförtiden. Där kan vi se hur hans dotter kämpar för att få ett skivkontrakt, och hur Hulk tränar pilates. Man får även njuta av hans mustasch.

10 kommentarer:

Urologen sa...

Det sjukaste är ju inte mustachen, det sjukaste är ju den kolsvarta (och förövrigt helt klart påmålade) skäggstubben runt om muchen.

Johanna sa...

Jag har en teori om att hans mycket märkliga solbränna bara är till för att lyfta fram platinaglansen i mustaschen..kanske även få för att få den påmålade stubben att se mer äkta ut?

Kaptenen sa...

Hogan är cool. Dissa inte hulken...

Victor sa...

det bästa var när han gjorde cameo med sig själv i a-team. åh, tv3 1993, vart tog du vägen?

Johanna sa...

Kapten: I love Hulk! Han var min idol när jag var typ 8. Han är min idol fortfarande, lite.

Vic: Haha, ja, tv3 hade en helt annan kvalitet då!

Urologen sa...

Det bästa Gogan gjort var väl när han formligen dödade Sylvester Stallone i början av Rocky 3.

Anonym sa...

shit alltså, jag måste ha varit på din blogg typ 100 ggr idag :)

Urologen sa...

Haha, Gogan... det är väl ingen som INTE förstår att det var Hogan jag menade?

eff sa...

Det märkligaste var ju dock den andre "expertkommentatorn" i Wrestlingsändningarna. Nån liten spenslig snubbe med långt hår som hette Jesper eller nåt. Nästan mer miffo än nörd, på nåt vis.

Hoa-Hoa körde alltid med "pannor" i stället för kilon och underströk gärna hur imponerande det var när någon gjorde en bodyslam med Yokozuna, som ju verkligen vägde som en Trabant.

Jag gillade Wrestling som fan när jag var 10-13 nåt. Sedan sände ZTV wrestling för något år sedan och jag inkasserade pensionärspoäng genom att mumla något om ung och dum.

Johanna sa...

Anna: Det är heeeelt okej. Bilder på Magnum och Hulk kan ha den effekten.

Eff: Jag vet, jag tyckte att det var ascoolt då, men när jag såg det för något år sedan kittlade det inte alls lika mycket. Måste ha varit hormonerna..