tisdag, april 18, 2006

Kamikaze.

tisdag, april 18, 2006
Man känner sej alltid rätt yr när man suttit uppe i en sisådär 24 timmar för att skriva en jävla skituppsats. Än mer så när man faktiskt måste ge sig ut bland folk. Jag visste inte om jag skulle somna eller spy när jag åkte ut till Universitetet imorse, men på det stora hela klarade jag mej rätt bra - ända tills jag gav mig på självmordsuppdrag nummer 1: att gå på gångvägen mot tunnelbanan klockan 09.45. Yrseln nådde oanade höjder då jag förtvivlat försökta kryssa fram mellan juridikstudenter i backslick, konstvetare i glada färgkombinationer och beiga ekonomer som alla skulle hinna till seminarierna som börjar klockan 10. Folk måste ha trott att jag var full. Det var som i en film, ansiktena bara swooshade förbi i höghastighet medans jag själv rörde mej i slow motion. Kändes det som alltså.

Till det hela kan tilläggas att jag lyckades springa på min handledare som jag skulle lämna in den försenade uppsatsen till, hon bah "Why didn't you just e-mail it to me?". Jag log ett Valium-leende och stammade något om att hon ju faktiskt inte vill ha uppsatser mejlade. "Oh, but that would have been fine this time", sa hon då. Men människa! Hur ska man veta när det är ok och när det inte är det? Jag får inte mejla in uppsatser som är en (1 !!) sida, men det är okej att mejla 15 sidor. GIV MEJ SOME MOTHERFUCKING STYRKA.

7 kommentarer:

Anonym sa...

vad duktig du är! hon kanske kan ge dig en stjärna i kanten..? ÅH VAD JAG OCKSÅ VILL PLUGGA! Kommer inte bli på stockholm denna gång dock.

Johanna sa...

Anna: Tack för de uppmuntrande orden, tyvärr är jag inte så duktig. En hel vecka sen med det jag lämnade in + att det var rätt dåligt. Vad ska du plugga dåå? Och vart?

dinajel sa...

Att gå motströms en morgon vid universitetet och försöka klämma sig ner mot t-banan är något som alla borde få uppleva. det påminner mej på nåt vis om "stoppa valfriheten"-låten.

Victor sa...

oh_my_gawd the ångest. baby aj löv jo!

Anonym sa...

Jag vill inte plugga mer...blä. Jag har skitmycket att göra, men sitter här och apatisurfar istället.

Anonym sa...

jag tänker läsa en KY i Upplands Väsby. Fastighetsteknik. Man är typ garanterad jobb, det är nice. Mycket praktik också, det gillar jag... vad är det du läser till, nån typ av översättare va..?

eff sa...

Lite styrka kanske kan hämtas ur David Cross häcklande av James Lipton. Ryckte ut det ur ståuppshowen som är 55 minuter lång och lite för stor för att läggas upp med mitt paradoxalt smala bredband.

Ur "The Pride Is Back".