tisdag, oktober 09, 2007

Sjuka, sjuka människor.

tisdag, oktober 09, 2007
Så fort bästa Populärkultursjunkien skriver något negativt om människor som figurerar i en nisch av populärkulturen som mest befolkas av verklighetsfrånvända tonåringar så uppstår något som kvällstidningarna gärna kallar "läsarstorm". Helt plötsligt befolkas kommentarsfältet av seriöst störda människor som maniskt kommenterar (gärna i versaler) och konstaterar att hon ju faktiskt är helt dum i huvet och att personen hon skrivit om är världens coolaste och bästa och HON KAN IJALLEFALL INTE GÖRA BÄTTRE ÄNDÅ SÅ HON KAN FAKTISKT BARA HÅLLA KÄFTEN SOM ÄR SÅ NEGATIV OCH TASKIG. Alltså det är underhållning på en sån makalöst hög nivå.

Nu senast handlade det om kassa Idol-Andreas, men inlägget om Bam Margera, som fick eget liv och snabbt förvandlades till messageboard för alla svenska Bam-fans, är ändå min favorit.


Åh - människor. Jag älskar er så mycket, men ni är fan inte friska i huvudet.

5 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

men de där kommentarerna är ju heeeelt sjuka. alltså folk. suck.

eff sa...

Jag hoppades alltid att Margeras farsa skulle hämnas. Till exempel väcka sin son genom att slå honom mycket hårt över knäskålen med ett baseballträ.

Så kunde hans morsa kallat honom för Nancy (efter Kerrigan) tills ambulansen kom.

Njutbart.

dinajel sa...

hahaha vilka människor!

jag borde läsa hennes blogg oftare, och inte bara för att vi är grannar.

Johanna sa...

Taxi: Jag veeeet.

Eff: Ja, jag fattar inte? Det hade jag kollat på. Flera gånger om.

Dinajel: I know! Och det borde du. Och det är ni väl snart inte längre?

dinajel sa...

Nej, men man kommer fortfarande bo i samma hood. Du kan få mer detaljer om du svarar på det där mejlet... ;)