måndag, oktober 15, 2007

I've been undressed by kings and I've seen some things that a woman ain't supposed to see..

måndag, oktober 15, 2007
Sitter i soffan, redo att ta itu med de sista 80 sidorna i James Joyce's Odysseus och zappar runt på tv för att ha något lagom lågmält i bakgrunden. Landar på Canal + där jag möts av detta:



Sedan var den dagens studier förstörda. Iallafall för cirka en och en halv timma framöver.


UPDATE: Den låten är för övrigt mitt och Lottas paradnummer var Singstarkväll.

UPDATE, the sequel: Flip-flop-klänningen! Jag älskar flip-flop-klänningen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ahahaha!
Er framträdande var ju epic!
Måste se den där filmen.

reb sa...

åh, jag håller med. jag Måste se den här filmen!
lycka till med odyssues förresten, har själv endast läst första och sista kapitlet.
/rebekah

Johanna sa...

Marre: But of course! Klart du måste se filmen, du kommer älska den.

Rebekah: Som sagt, klart du måste se! Den där jävla Odysseus alltså. Lite som med Rufus Wainwright, jag uppskattar hantverket - men jag kan inte ta till mig det.

Anonym sa...

Nu vet jag att vi är släkt! Favoritfilm plus att jag sedan många år närt en hemlig dröm om att någon gång göra ett bejublat men spontant framträdande med den här låten.

Johanna sa...

Emma: Nu vill jag ::abslolut inte:: förringa dina känslor angående vårt släktskap, men borde inte de flesta normala människor uppfylla de kriterierna? Hehe.

Victor sa...

men my godh, hur kan ni inte redan ha sett den här filmen? sjukskriv er, spring och hyr den + köp chips, se och se om. åh!

[minns det finaste med din förra lägenhet - den stora fina postern på muggen.]