tisdag, oktober 02, 2007

Hur har detta gått mig förbi?

tisdag, oktober 02, 2007
Grannfejden på TV3. Hur i hela friden har jag missat detta guldkorn på svensk television? Beskrivningen för dagens program, saxat från tvguiden.nu:

"Detta avsnitt: Striden mellan hundhatare och hundälskare i byn Laxforsen, handlar om hundar, som skäller, ylar och luktar. Hundälskarna har anmälts till kommunen, och ärendet har valsat runt i flera år. Tre familjer har redan flyttat från byn. Hundägarna anser sig förföljda, och hävdar att flera försök har gjorts att förgifta hundarna. Hundhatarna hävdar att hundägare har hällt blod i deras brevlådor och lagt spik på deras uppfarter. Goda råd är dyra. Robert Aschberg skickar därför sina supermedlare, terapeuterna Jonas Gåde och Eleonore Lind till den norrländska idyllen för att försöka lösa konflikten. Det blir en svår medling med många turer, hårda ord, avtalsbrott och tårar."


Alltså ett skäl till att jag fullkomligt älskar engelska realityprogram är jag verkligen kan sitta och gotta mig i hur fula, korkade och kittlande knäppa folk kan vara. Härom natten låg jag uppe till tre för att jag bara inte kunde slita mig från ett program om en 30-årig Vicky Pollard i rastaflätor och hennes man i hästsvans och undercut som skulle testa på livet som hemmavarande förälder i en vecka var. Det var en orgie i sinnessjuka frisyrer, receding chins och märkligt möblerade hem. Det är verkligen mysrysningar när man tittar på det. Kvinnan i det här programmet var dessutom sådär provocerande ful att man ville bitchslappa henne hela vägen till plastikkirurgen. Åh jag älskar det till döds. Och nu - på svenska! Med människor som skulle kunna vara mina grannar! Det är ju så man blir alldeles salig.

1 kommentarer:

Elca sa...

Ja! Jag fastnade också idag. Hörde du gubbens kommentar om att han minsann ville rikta sig till en karl! för andra än karlar går ju inte att prata med. Fint det. Och sen, när trailern för nästa avsnitt gick så glimtade det förbi en gammal arbetskamrat till min man så nu måste vi ju se nästa avsnitt också.