måndag, oktober 08, 2007

Dygnsrytm gone bad.

måndag, oktober 08, 2007
Ligger i sängen med Faust (Goethes, inte the real deal) och borde verkligen ta mig igenom ungefär hundra sidor till men mina ögon svider så dant. Min dygnsrytm är helt fuckad efter inatt. Jag och Shaun gick och lade oss, helt höga på socker (jellybeans och jell-o), och preciiiis när jag är i det där dvala-landet där man känner att man är påväg att somna så vänder Shaun på sig. Alltså han vänder sig som en fisk som ligger på land. Tar sats och far rätt upp, vänder 180° i luften och landar sedan på exakt samma ställe som han låg på innan. Det i kombination med att vår madrass verkar vara tillverkad på samma ställe som de gigantiska blå studsmattorna som står i var och varannan trädgård gör att det är fullt omöjligt att somna när detta händer. Min halvsovande lekamen studsar ju upp flera centimeter utav bara farten när han landar. Efter att vi utfört detta bisarra akrobatiknummer några gånger var det bara att acceptera att här blev det inget "somna innan tolv och vakna tidigt" av. Faktum är att jag då var så jävla o-sömnig att jag bara låg och rullade tummarna/kollade på konstig natt-tv/surfade Fejjan resten av natten. Jag var fortfarande vaken när min väckarklocka ringde klockan 06. Sedan somnade jag och fick hela 4 timmars skönhetssömn. Inte konstigt att jag kände mig så hiskelig idag.

0 kommentarer: