fredag, oktober 12, 2007

Litterär bulimi.

fredag, oktober 12, 2007
Jag tror aldrig att jag har hetsläst litteratur som jag gjort de senaste dagarna. Sedan i tisdags har jag tagit mig igenom Ibsens Vildanden, T.S Eliots The Waste Land, lite Rilke, Kafkas Processen, Brechts Mor Courage och lite mindre än halva Virginia Woolfs Mot Fyren samtidigt som jag legat nerbäddad med lite feber och huvudvärk. Men alltså på fredag nästa vecka kl. 16 får jag min hemtenta, och på lördagen kl. 16 lyfter mitt plan från Arlanda. För att hinna skriva en hemtenta som vi får en vecka på oss att skriva på typ mindre än ett dygn så får det inte finnas några som helst marginaler. Jag måste ha läst varenda jävla sida i varenda jävla bok tills dess, för jag har inte tid att sitta och slå i böckerna och surfa till mig info som jag missat. Vill inte behöva spendera mer än en eftermiddag av min semester med att skriva en fucking jävla hemtenta. Icke sa Nicke. Kommer sitte och knattra som en jävla dåre på planet om jag inte är klar innan (jag kommer inte vara klar innan), varje liten minut ska fyllas av hjärnaktivitet och fingerfärdighet. Är stört taggad.

1 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

*försöker desperat tvinga sig själv att ens öppna tony hines fashion marketing*