onsdag, augusti 01, 2007

Missriktad snoppattack.

onsdag, augusti 01, 2007
Traskar in på 7 Eleven för att tillskanska mig lite vätska. Den manlige expediten passerar mig på väg till kassan och hejar glatt. Uppmuntrad av hans trevlighet gör jag sedan det katastrofala misstaget att ta honom för en s.k "trevlig kille". På disken vid kassan där jag ska betala för mitt vatten och min slushie ligger en Aftonbladet ihopvikt. Glenn Hysén är på löpet och vänd uppåt är den halva som täcks av det fantastiskt roliga Hyséncitatet "Ingen tar mig på snoppen ostraffat". Flinande pekar jag på tidningen och säger typ "vilken fin rubrik" i tron att den "trevliga killen" också förstår varför det är ett roligt citat.

-"A fy fan vad läskigt alltså. Höhö. Jag brukar säga det till mina kompisar alltså, att den enda gången jag är rädd för att promenera i Tanto är under Pridefestivalen. Fy faaaaan alltså. Höhö. Ska ru ha kvitto eller?"

..nej kvittot klarar jag mej utan, men en fräsch attityd och lite social kompetens kanske vore på sin plats?

5 kommentarer:

dinajel sa...

Trevlig expedit. Citatet är väldigt roligt. Undrar om Glenn brukar säga så till sin fru också, förresten.

På tal om snoppar var jag med om en rolig/konstig upplevelse igår. In på Gullmarsplans t-banestation cyklar en medelålders väldigt sjavig och mysko man med nån sorts dreads som pratar för sig själv. Just när han cyklar förbi mig utbrister han "Så ska en fitta lukta". Ehhh... Inte det jag ville höra på väg hem.

Johanna sa...

Ahahahahahahahahahahhahahahahahha! Jag dööööööööör!

Pärlan sa...

fy fan! hoppas han får sparken! vilket jävla ruckel!

Unknown sa...

Åh vanliga människor. Tala ALDRIG med dem.

Like A Bad Girl Should sa...

mmm, mums, ett stort stycke mansgris är serverad!