fredag, augusti 31, 2007

MEN GNÖÖÖÖÖÖH!

fredag, augusti 31, 2007
Om det finns en websida som verkligen får mig att pusta och frusta och fan ta mig nästan grina av ren hopplöshet så är det Lärarhögskolans. Jag fattar inte vad det är för sjuk hjärna som har konstruerat den. Vart man än klickar så får man bara upp en massa länkar som säkert är extremt användbara om man är spekulant på läraryrket. Om du däremot redan är student och vill få tag i något så obskyrt som din egen kursplan med litteraturlista, då kan du räkna med att klicka dig runt tills pekfingret krampar och tårarna sprutar. I bästa fall hamnar du i en mikroskopisk ruta med vårens aktuella kurser som du sedan måste bläddra dig igenom, en efter en, för att tillslut inte hitta kursen du för tillfället går. Varför skulle den finnas där? Det vore ju logiskt och användarvänligt! Nejnej, du måste förstå att du inte ska befinna dig på Lärarhögskolans hemsida över huvud taget, du ska istället gå in på hemsidan för den institution du för tillfället INTE studerar vid (Nordiska på SU) för att där hitta kursplanen och litteraturlistan för kursen du läser nu (Littvet på SU). Och det värsta med Lhs-portalen är att man sitter där och klickar som en jävla tönt för att man VET att någonstans där så finns informationen jag söker. Bara det att länken till den specifika sidan bara existerar i ett parallellt universum och alltså inte går att spåra såvida inte en personal vid Lhs skriver ner den seriöst svinlånga adressen innehållandes en miljarrrd tildes och / och vad som verkar vara helt random bokstäver på en whiteboard nära dig. Bara det att jag inte har kontakt med någon personal på Lhs för tillfället så sug min raffiga röv, o du sinnessjuka skapare av det som med största säkerhet är Världens Mest Oanvändarvänliga Hemsida.

0 kommentarer: