söndag, augusti 05, 2007

Lite oreos på det här så.

söndag, augusti 05, 2007
Det finns nånting lite fint men samtidigt djupt oroväckande i Pridefestivalens sista skälvande timmar (alla vet ju att söndagen inte räknas, förutom drugbingon kanske). Bananarama uppträder och folk dansar på borden till Love In The First Degree, cavan är slut i bartälten och dansbanan fylls av svinpackade människor i paradutstyrslarna som Gud glömde. Spanade in Dexo utanför champagnetältet (vart annars?), men som den stalker jag är kände jag mig alldeles för nykter och framförallt alldeles för ful för att gå fram och hälsa. Man skulle kunna säga att min fabulousness låg på en stabil nolla hela dagen. Dansade istället bort en Riesenpåse värt av kalorier till ett Michael Jackson-medley. Utanför parken stog det en full kille som höll en knallgul trädgårdstomte i ett krampaktigt grepp i famnen, nere i tunnelbanan möttes jag av spandexrockare i drag (skillnaden är hårfin).

3 kommentarer:

David sa...

Meh!
Nasta gang maste du, okej?!

Johanna sa...

Felåt! Ska aldrig göra om det. Men du är ju så tjusig att man inte bara kan traska fram och se ut som satans anus och ba "tja, it's me skräphögen". Ångesten flödade - högstadiet all over! Men nu vet jag alltså bättre och skola icke göra samma misstag igen.

David sa...

Hahaha.
But I love you raw and satans anus.
Jag menar -- finns det nat battre satt att meet and greet pa?!?!?!