tisdag, september 19, 2006

Shoot that poison arrow through my heart

tisdag, september 19, 2006
Nej, jag är självklart inte nöjd. Har bara varit så sjukt upprörd de senaste dagarna att jag inte pallat med att motivera, det här är min vänliga censurerade version.

En röst på "Alliansen" är fan en röst på Kristdemokraternas ruttna jävla familjepolitik som på allvar hävdar heterosexualitetens överhöghet och oantastlighet som familjeform. FY FAN. En röst på "Alliansen" är en röst på Folkpartiets vidriga skolpolitik som enbart handlar om förtryck och kontroll. FY FAN. Det är liksom INTE okej. Jag är ledsen. Känner på fullaste allvar att jag hellre senarelägger yrkeslivet som lärare än tvingas arbeta i en skola där lösningar på problem stavas "tidigare betyg", "betyg i ordning och reda" och "fler läxor". FY FAN. Jag vill bara att ni ska inse att en röst på "Alliansen" skapade en möjlighet för Jan Björklund att bli skolminister. Jan Motherfucking Björklund. Mannen som tyckte att vi skulle lösa lärarbristen genom att anställa pensionerade yrkesmilitärer. I'm just saying..Maken till infantil skolpolitik får man fan leta efter, och det gäller hela "Alliansen". Att de första åtgärderna som ska ske är att ge läraren befogenhet att beslagta mobiler etc är så sjukt jävla DUMT och VÄRDELÖST. FAN SKÄMS PÅ ER, JAG VILL INTE BLI LÄRARE I ERT JÄVLA ALLIANS-SAMHÄLLE, HOPPAS ATT ERA BARN FÅR ADHD OCH INLÄRNINGSSVÅRIGHETER OCH HAMNAR I "FEL SÄLLSKAP" SÅ SKA VI SE HUR LÅNGT ERA JÄVLA BETYG OCH LÄXOR RÄCKER ERA GAMLA FÄHUNDAR.

Nu ska jag gå och kaskadkräkas över bilder på Axén-Ohlin. Tack och hej.

22 kommentarer:

angelica sa...

hej hej. nu gäller mitt meddelande främst play.com som du skrev om förut, men jag skriver det här så att du läser det :).
När jag försöker beställa från play.com så står det hela tiden att det jag vill ha inte skickas utanför UK. Hur får du hem dina saker?
och sen vill jag säga att det var härligt att läsa något argt. jag går bara med en enorm klump i magen sen i söndags och vet inte riktigt hur jag ska få ut den här oron och ilskan över det här skitvalet.

Anonym sa...

jag kan bara hålla med och säga FY FAN jag också! och att jag är rädd för allt som kommer hända! gafh! blahhaj! jävla skitpolitik! jävla skitfolk till att rösta på kukalliansen!

Johanna sa...

Angelica: Nämen, varför står det så dumt? Jag är reggad där med mitt VISA och allt skickas hem till mej, till mitt saldos stora förskräckelse..
Ja men man blir ju arg! Jag har också en klump i magen, men mest är jag arg.

Lindus: Vad hände med den wödgwöna wöwan?????? Hawwå?

eff sa...

Särdeles oroväckande är ju reklamskyltarna med texten "Fler läxor ger bättre skola" som ju visar på en så apskev bild av hur skolan fungerar.

Nåja, vi får se hur det går. På ett sätt känner jag ändå att det är nyttigt för vänsterblocket att sitta i opposition. Det behövs ordnas om i leden och nya friska idéer måste få tillåtas att bryta fram, som inte alltid sker när man regerar i ett drygt decennium. Förhoppningsvis lyckas högerblocket undvika att fucka upp allt. Den som lever får se.

Jag hade hoppats på fyra procent för F! men det sket sig tyvärr. Det behövs en sån röst i riksdagen också. Tyvärr.

dinajel sa...

Jag var så sjukt upprörd i söndags kväll så jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Klump i magen är verkligen ordet. Vad är det för jävla idioter som röster på Alliansen? Hur jävla egotrippad får man vara? Och hur puckad är man om man tror att Alliansens skolpolitik leder till en bättre skola? Läser dom inte forskning på området? Eller är dom bara penalister?

Och det här med att många röstade på Alliansen för att "det är bra med förändring". DET ÄR FÖRIHELVETE INGET ARGUMENT! Då kunde dom väl lika gärna röstat på Fi eller Vänsterpartiet hela bunten om dom ville ha förändring? Men nejdå, dom skulle rösta på penalistrasistalliansen istället. BRA FÖRÄNDRING! BRA TÄNKT JÄVLA SVENSKAR!

Det känns ju jättekul att veta att dom extra 500 spänn i månaden man kommer få nu (eller vad det är) är stulna från någon sjukskriven eller arbetslös eller fattigpensionär. Man borde samla ihop alla extra pengar man får över och ge till fattigpensionärer.

Victor sa...

i min valkrets i skärholmen (där jag inte röstade eftersom jag flyttade dit i måndags) röstade 24,15% på allianzen. valdeltagandet var 63,76%, en ökning med 0,02%.

71,89% röstade på "den arbetsfientliga kartellen". hej klarspråk.

Unknown sa...

De 375 spänn extra jag kommer få i lön med allianzens skattesänkning (enligt Nordea-analytiker) räcker inte ens att betala de entréavgifter på museum jag nu behöver betala pga desammas politik. Det finns verkligen inte ord på vad jag känner för både allianzen och folket som röstade fram dem med argument som "ordning och reda", "vi är trötta på Persson", "ge dem en chans" eller "folk utnyttjar systemet". Har folk plötsligt GLÖMT Björklund? Hur Axén-Olin vill privatisera adoptionsutredningarna? Hur Beatrice Ask var som skolminister? Jag hyperventilerar varje kväll. Jag grät i söndags. För mina klienters skull, för folks oförmåga att se de riktiga konsekvenserna av en allianspolitik.

Hursom, du är bäst ms Skräphög! Känner att jag kommenterat för lite här.

Anonym sa...

till nästa val ska jag förbeweda en öschötsk valkampanj! jag vägrar för övrigt att arbeta i skolan om jag ska behöva sätta betyg. jag skolades till en lärare under en wödgwön wegering och därefter kommer jag att arbeta om det så ska innebära att jag får sparken!

Anonym sa...

Började läsa dina inlägg och hade sedan svårt att sluta. Klockrent!

När det gäller alliansen så är jag helt med dig. Fasen att de vann valet. Känns som om det mesta kommer att gå utför nu. Crap.

Anonym sa...

finns det inte en liten chans att tidigt "betyg" tidigare kan fånga upp ungar som behöver mer hjälp? Det kanske på något sätt väger mer, och syns, att någon behöver hjälp då? Det tycker jag i sånna fall låter lite vettigt. Däremot betyg i ordning och reda, det ger jag inte mycket för alls. Snacka om subjektivt... Och jag tycker faktiskt att lärarna borde få beslagta mobiler om ungar envisas med att ha dem ringandes under lektionstid. Fast jag misstänker att det inte är där man skapar respekt för läraren.. Hur man nu ska återskapa den (för det verkar behövas). puss.

Johanna sa...

Eff: Ja, man känner ju att man undrar vad meningen med att läsa pedagogik på högskola är om fler läxor är lösningen på allt..Hmpf. Vi får hoppas att oppositionen vässar till sig som fan tills 2010.. och så får vi väl grina oss till sömns tills dess!

Dinajel: Jag kan fixa fina gröna trikåer till dej och kanske även byta namn till Lille John. Jag heter ju nästan så iallafall, kanske ska poppa till det, "Lille J-bitch".

Vic: Heja Munirs!

Pojkfröken: Argh, plus att du som tjusig soc-tant typ träffar de människor som drabbas värst av all den här skiten, till skillnad från majoriteten som röstade på "Alliansen", ja för att inte tala om själva "Alliansen". Gah! Hursom, tack för fina ord - det värmer mitt kalla hierta!

Lindus: Nej fy fan, tanken på att sätta betyg på 16-åringar känns jobbig, hur det då ska kännas att sätta betyg på 12-åringar (eller yngre..) är svårt att föreställa sig.

Sarah: Tack! Och välkommen, eller hur man nu säger.

Johanna sa...

Anna: Men det är så konstigt, för alla de gånger jag har varit med på lektioner så är det extremt få gånger som mobiler ringt, och de gånger det har hänt så har eleven tyckt att det var lite pinigt. Däremot har jag sett skolpersonal sitta och sms:a i klassrum under pågående lektion.

Och sen tror jag att om man som förälder skiter i att gå på utvecklingssamtal eller att läsa de skriftliga omdömen som föregår betyg så skiter man nog i betygen också, för då är man en kass förälder. Det enda man uppnår är att ungen blir stämplad. Sen är det ju knepigt med betyg alltså.. det är ju helt godtyckligt och beror alldeles på vad man har för lärare och hur man mår just då. Men det är klart man ska ha/få/visa respekt för varandra i ett klassrum, det kan det vara jävligt illa ställt med. Men som sagt, jag tror inte att fler betyg är vägen att gå. Puss på dej med sweets! (vill se fler lägenhetsbilderrrr)

Anonym sa...

klimaten i dagens klassrum har ju du faktiskt mer koll på än vad jag har. Och jag kände nånstans att ett SÅ stort problem med mobiltelefonerna kan det väl inte vara. Precis som du skrev.

Och det var inte riktigt föräldrarna jag syftade på med att det tidigare syns om någon behöver mer hjälp, utan mer andra lärare och skolledning. Då kan de liksom inte skylla ifrån sig när det finns på pränt. Men som sagt, jag har dålig koll på det där... Lägenhetsbilder kommer snart! Så fort jag får ordning! Vilket tar lite längre tid än jag räknat med eftersom jag har en hel del i skolan nu med träets oxfilé o dyl :)

Anonym sa...

Nu tycker jag att man dömer lite på för hand! Jag är nöjd med alliansvinst och det ska bli intressant att se om det blir någon förändring. Det som skrämmer mig är att många är så otroligt negativa och kanske kommer motarbeta. Ge de dessa fyra år som en chans. Mycket har ju trots allt blivit sämre senaste åren och de röda kanske behövde en spark i baken och 4 år att arbeta upp sig så att de får bättre ideér.
Jag har i alla fall bott i Holland där har eleverna betyg från 7år och det funkar alldeles utmärkt min syster som nu gått sedan 7 år där nere och nu går i Sverige mådde inte sämre där precis. OCh det var faktiskt mkt lugnare, mer städat och mer ordning på eleverna (min mamma är lärare så jag har ngt att jämföra med. ) Så ge det en chans det är vad jag tycker! Finns iofs mkt negativt med men det tycker jag helt klart att det finns med sossarna med. TUSEN SAKER! MVH Anna

Emelie sa...

Kunde inte sagt det bättre själv!!! Man blir mörkrädd!!! Hur dumma får människor bli?! Hur kan man rösta på dessa egoister och okunniga fån?

Anonym sa...

okej fast jag skrev egentligen den här kommentaren på mobilen, det tar tid och sen så kan jag inte se word verification eller höra de jävla bokstäverna. I ren ilska satte jag på datorn...här kommer den egentliga kommentaren...

Johanna - du säger det så jävla bra. Jag har inte argumenterat så mycket själv. Jag har tom tänkt hålla politik utanför bloggskrivandet men det går såklart inte när världen ställs på ända av okunniga jävlar. En kollega är rabiat moderat och satt och skröt om hur mycket mer pengar hon skulle få nu. 600kr. Jag hatar hennes politiska argumenation så mycket att jag tvivlar på att vi kan bli vänner utanför jobbet. HON vill inte betala för Göran Perssons lön tex, men tror hon Reinfeldts kommer bli mindre? Hon vill heller inte betala för folk som är hemma med sjukt barn eller som är sjukskrivna. Men vänta då, tills du eller ditt barn blir sjuka. Så får du se. HON förstår inte att moderaternas politik tjänar bara de redan rika på, och det är en samhällsklass som hon gärna vill ingå i men som hon faktiskt inte gör. Majoriteten kommer INTE tjäna på regeringsbytet! Ska det vara svårt att förstå?
Jag läste att kd vill ge utlandsmiljonärer "amnesti", jag tycker det är viktigare att ge flyktingar amnesti, men det är kanske bara jag...

Anonyma Anna - vad tror du de borgerliga har gjort hela den här tiden som Sossarna har haft makten? Hjälpt till?! Det ligger ju i en oppositions natur att motarbeta!

Anonym sa...

Kristina Arsle-olin är oerhört obehaglig

Johanna sa...

Anna (utan W): Det är ju jättebra att det fungerar fint för din syster, det hade säkert fungerat fint för mej med när jag gick i skolan. Men det betyder inte att det är en bra idé per se, man kan inte utvärdera betygssystemets eventuella förträfflighet genom att titta på de som inte har problem med betygssystemet - för de eleverna hade antagligen inte haft problem med ett annat sorts system heller.

Klassrumsklimatet tror jag är mer bundet till skolans (och elevernas) sociala status, båda på nationell och internationell nivå. Har svårt att tänka mej att anrika skolor som Sigtuna tampas med "okontrollerbara" elever och så vitt jag vet har de samma betygssystem som skolorna i Botkyrka. På samma sätt finns det säkert skolor i andra länder som har ännu lugnare klassrumsklimat än skolorna i Holland - men som har ett helt annat betygssystem. Förhållandet mellan betyg och klassrumsklimat känns för min del iallafall helt och totalt arbiträrt.

Johanna sa...

Virvla: Her time will come! Hon, precis som många andra som gick på skiten om de "nya" moderaterna, kommer känna sig vansinnigt snuvade på konfekten om de har oturen att bli av med jobbet (ha det så kul när ni klottersanerar för 50 spänn i timmen - jobb inom 5 dagar!) eller blir långtidssjukskrivna (kattmat är faktiskt gott, och man får skylla sig själv om man är så sjuk att man inte kan jobba!). Äh. Det hela är så jävla dumt att man bara kan skaka på huvudet och ta ett glas vin till.

Tania: Gud vad jag skrattade åt "Arsle-Olin". Hahahahahaha!

dinajel sa...

Hahaha! :D Dinajel från Hooden och Lilla J-bitch! Vilket strålande radarpar! Nästan bättre än Arnold och Danny. :D

Anonym sa...

"Tiggare kan ingen vara
I moder kristinas barnaskara
För om du är en riktigt svag en
Får du tillhöra tiggarna I hagen

Fy fan, ditt jävla svin

Fittan axén-olin
Fy fan
Gubben axén-olin
Åk hem
Faschisten axén-olin
Till pakistan
Adolf axén-olin
Ditt jävla svin

Mer snutdeg & hårdare kontroll
Så blir det när kristina spelar boll
Den jävla följetången har ingen pardon
Hoppas hon dör som ett fattighjon

Blä blä, ditt jävla svin

Führern axén-olin
Usch!
Idioten axén-olin
Fy!
Kristina axén mongolin
Sur säd!
Mengele kristina jan boveng
Ditt jävla svin"

-Henry Fiats Open Sore, "Kristina Axén-Olin"

Hahaha! Mongolin, lixom... Världens bästa smeknamn.

Alltså, folk verkar tro att borgerligheten har förändrats HELT under de senaste två åren. Livets Ord styr fortfarande KD och samma toknyliberaler som under de senaste tio-15 åren vart tongivande inom moderaterna är fortfarande med.
Dom enda som förändrats är väl folkpartiet som väl antagligen byter ut sin blåklint mot en edelweiss lagom till nästa val.

Linux_is_next sa...

Kära sverige - idag sitter jag här och ser hur sjöjbärande får göra 14 armhävningar bara därför att nån typ tyckte att det var rätt billigt och fixa skolan så smart eller vad man kan kalla. Fia gråter men hon kan inte ringa hem och inte Anders heller. Hennes mamma är så orolig. Föresten alla föräldrar är så oroliga. Det roliga var ju att Rektorn inte läst manualen så han kan inte stänga av de ... småliven. Telefonerna ringer i en låda våningen ovanför och om man lyssnar riktigt noga kan man höra speciellt min som låter "jophedihejda" fröken är en batong kolos. Hon går liksom inte itakt med vad vi känner och vet. endel backar så fort de ser henne. Alla här har sagt att om jag blir personal rekryterare - kommer jag blank skita i dessa fina papper. Det är vad man gjort som det är det viktiga. Vilka mål i livet man liksom har skapat. Jag önskar naturligt vis att det blir sant då... Men jag är orolig för en grabb han gillar försvarsministern som vikarie. Han går omkring och mumar "en liten bit av norge - oh en liten bit av dammark - en liten bit av tyskland och om jag ändå hade en bit av finland. " Sen slår han stina. Försvarsministern grymtade ja! - Så skall kvinnor tas.. hörde honom viska - "Kan inte du dra en sladd till rektorns telefon "Jag vill veta vad han pratar om".. Livet här på skolan har förändrats.. Det är inte sant. Och de införde just regeln att man inte fick börja på annan skola istället.. Alla är så .. elaka.. Men jag vet en väg. Jag vill här ifrån - bara det att de jävlarna satt ett RFID chips i foten på oss alla - Stina som var pearcad fick en skräckijagande blick när hon fick veta vad smycket skulle användas till - hon ligger där borta aldeless förstörd. De ser oss och de hör oss - på tredje våningen i ett hemligt rum kan de ge oss elchocker om vi inte uppför oss och de hör oss allt vi säger. Nån har sagt att det kallas Alien inplants.(http://www.cicap.org/en_artic/at101028.htm) Jag önskar att Marcel vann i nästa val - fast de lär nog komma fram till att 16 år är bättre än 4 - för han vet iallfall hur en mobiltelefon skall användas i undervisningen och inte ligga i en låda.