torsdag, september 28, 2006

Just add everything.

torsdag, september 28, 2006
På tunnelbanan kan man se reklam för Mrs. Cheng's DinnerKits, den ser ut som så att det är en kartong som på bilden här följt av ett plus, som i sin tur följs av lite kött som följs av ett plus som följs av grönsaker, det är tillslut likamed en tallrik Cantonese Dinner. Man ska alltså köpa ett dinner kit, lägga till kött och grönsaker för att få en tallrik med kött, grönsaker och ris. Så vaddå, man betalar 50 spänn för ris och lite kryddor? Ursäkta mej, men låter inte det som en sjukt dålig deal? Inte för att jag är nån konsumentombudsman eller så, men det är typ som om man skulle sälja lite strösocker i ett Mrs. Cheng's Kanelbullekit, strösocker + jäst + mjöl + mjölk + ägg + kanel = en kanelbulle (med viss reservation för att jag inte har en aning om hur man bakar bullar).

Sverker, vart är du när man behöver dej?

5 kommentarer:

eff sa...

Det är ju extra roligt att det står "kinesisk cantonese" eftersom det finns många andra Canton i världen som man kan blanda ihop det med.

Canton i Ohio, till exempel. Ohios officiella dryck är tomatjos. Och deras Shaker Lemon Pie är ju vida känd.

Peter Madison sa...

Fatta, jag har precis bakat bullar vilket jag inte gjort på fan tio år...heh!!

Anonym sa...

Det är inte du som behöver Sverker, Det är sverker som behöver dig.

så här när valsåret mycket långsamt börjat läka, tack för ditt valtal. Det var fint och riktigt. Om inte tullarna införs kommer jag tvinga hela kontoret att flytta ut på Birgel jarlsgatan. Och vi ska sitta kvar.

dinajel sa...

Jag vill återigen ta upp mitt paradexempel på idiotiska produkter. Instagröt! Färdiggröt. Tillsätt bara vatten. Det är ju sjukt smart att hälla ner havregryn värt fem öre i en påse, och sen ta fem kronor betalt för havregrynen, bara påsen är tillräckligt fränt designad. :D

Johanna sa...

Eff: Amerikansk Cantonese TomatojuiceKit - just add tomatjuice. Sälj idén till Mrs. Chengs ögonaböj!!

Peter: Med hjälp av Mrs Chengs? Hoppas inte. Men ändå - bra jobbat. Sist jag bakade bullar blev dom stenhårda och asäckliga.

Anonymous: Du har såklart helt rätt. Och det säger jag inte bara för att jag tror att du är min chef.

Dinajel: Hahaha, jag veeet. Kan vi kanske starta ett Insta-mat-företag också?