måndag, september 25, 2006

Haschparty.

måndag, september 25, 2006
Får ett mail från plastfaster:

Hej Johanna

Nu får du nog ta hand om din farmor för här hjälper inga kåtkepsar. Kolla på bilderna jag bifogar så förstår du vad jag menar. Busken i bakgrunden finns i hennes grönsaksland och är en haschplanta på 3 meter.


Och det är verkligen en haschplanta på tre meter. Farmor rensar bort den varje år, men den växer sej bara större och större för varje sommar - i år när det var så varmt och torrt växte den utan bara sjutton. Hon har glatt visat upp den för grannsonen som är polis, och nu har jag 8 fotografier där farmor och plastfarbror, båda uppklädda i tidsenliga hippiekläder, har stoppat varsin pipa full med spretande haschplanteblad och glatt poserar framför den enorma plantan. Eller vaddå plantan, det är ett jävla träd! Min farmor har ett haschträd i sin trädgård. Och jag har de 8 roligaste fotografierna jag någonsin sett i hela mitt jävla liv i min ägo.

12 kommentarer:

k sa...

Saving Grace! Vad fantastiskt roligt.

dinajel sa...

Du borde läsa Erlend Loes senaste roman "Volvo lastvagnar". Där finns en haschrökande gammal gumma med. Hon har dessutom förbjudits att någonsin mer äga en undulat... :)

eff sa...

Är det verkligen hasch då? De kan ju vara en annan art i hampafamiljen.

Det är ju otroligt roligt med poserande i hippiekläder. Nästan så jag kräver att du lägger upp en av bilderna...

Anonym sa...

Hahahahaaa! jag kan verkligen se det framför mig..hahahaha!

Anonym sa...

jag vill se bild!!

reb sa...

åh hej, nu har jag läst igenom hela din blogg, och det var en väl spenderad eftermiddag vill jag lova. detta blir helt klart en favorit! dessutom verkar du dansa ungefär samma dans som jag, även om jag aldrig hört talas om det där shaii eller vad det heter? iaf, du är en klar favorit från och med nu! ha en bra kväll! //rebekah

reb sa...

ojdå, tråkigt upprepande av mig att skriva klar favorit två ggr på liten yta. måste ha blivit alldeles för exaterad helt enkelt.

Anonym sa...

Ha ha ha, ser verkligen fram emot att se korten!

Och du, du kan väl skriva nåt nytt snart i bloggen. P blev jättebesviken när han såg att du inte skrivit nåt på några dagar och jag vill ha lugn och ro på jobbet.

Kram!


P.S. P e r s i s k närvaro om jag får be :)

Anonym sa...

Jag har sett den med mina egna ögon.. den är hel crazy.. vi tänkte sno lite blad och se vad som händer ;) De där bilderna vill jag ju oxå se.

Anonym sa...

Åhh de där bilderna vill jag oxå se, faster är allt lite galen :)

Johanna sa...

K: Ja, nu har hon ekonomin tryggad om pensionen skulle tryta!

Dinajel: Hmm, farmor kanske borde läsa den först och främst, så hon vet vad hon har att vänta om hon beslutar sig för att röka upp buskaget.

Eff: Polisen har bekräftat! Jag kanske får lägga upp bilden med såna där svarta block framför ögonen.. haha!

Tania: Eller hur!

Jofnanna: Ja, alltså det var ju ingen stor chock så, som du förstår. Haha.

Lindus: Som sagt, får kanske trixa till en.

Osynlige Jackson: Hej, vad roligt, och bra kämpat! Du får så gärna upprepa dej när det gäller orden "klar favorit", jag skola icke klaga. Åh, vart dansar du?

Bel Hamim: Men det är ju så mycket roligare att skriva "arabisk" än att skriva "persisk", det förstår du väl? Dessutom är ni alla av samma skrot och korn, om man får lita på USA.

Ida & Emma: Ja det är ju familjeangelägenheter om något! Kanske kan maila bilderna till er? Eller helt enkelt vidarebefodra mailet? Haha!

Anonym sa...

Maila bilderna ;) luckyem@gmail.com Ja det är ju familjeangelägenheter som sagt...