torsdag, september 07, 2006

Du är min drog.

torsdag, september 07, 2006
Play.com är min drog. Sjukt billiga filmer och ibland även skivor, leverans inkluderat i priset och varan levererad inom en vecka. Har kanske inte alltid det mest obskyra (speciellt inte musik), men om man som jag (och Shaun) är svårt beroende av tv-serier på dvd så är det helt oslagbart. Här kan man bl.a fynda säsong 1 av Carnivále för 25 pund. Den kostar alltså 800 spänn på Åhléns (och över 500 på svenska nätshoppar).

Men på senaste tid så kan jag inte riktigt kontrollera mitt missbruk, jag lägger varor i kundkorgen men skiter så småningom i att köpa. Jag vet inte varför. Jag tror att jag är girig och vill ha allt på en gång, och så får jag kortslutning i hjärnan när jag lägger en vara i korgen, typ "fan tänk om jag lägger XX pund på det här och så ångrar jag mej och vill hellre ha det här och så kan jag inte köpa det för att jag köpte den första likabraattintetanågot". Men lik förbannat är jag där några timmar senare och lägger nya grejer i varukorgen. Hjääälp. Finns det nån akutlinje till Dr. Phil eller hon psykologen i Oprah med stora stela håret och Tyra-panna?

Men ändå. Säsong 1 av Extras för 14.99. Och lagom till nästa helg får vi soffan så man kan dega i den under en filt och kolla alla avsnitt i sträck.

Check please!

4 kommentarer:

Eva-L sa...

Jag kan säkert läsa mig till den här infon, men jag orkar inte just nu för jag håller på att bli förkyld:):
Ingår alltså frakt även till Sverige?
(Och om inte kan vi väl sambeställa eftersom vi bor typ grannar?)

Johanna sa...

Eva: Japp, frakt till Sverige ingår i priset. Too good to be true! Företaget "bor" på Jersey, så det är nåt klurigt som gör att de kan frakta till samma pris över hela Europa!

Anonym sa...

Jag hittade Extras säsong ett på Åhléns för 139 kr... :)

Johanna sa...

Stina: Hoppas du köpte! Man måste passa på när någon så uppenbart varit förvirrad när de prismärkte (Åhléns är så himla dyra annars ju!).