måndag, september 04, 2006

I all välmening.

måndag, september 04, 2006

Men allavarligt talat Fergie, när du nu sjunger om din "London Bridge" hade det inte varit på sin plats att faktiskt läsa iallafall en turistguide innan ni spelade in videon och fotade omslaget till singeln? Bron du dansar under och fotograferas vid är ju för fan Tower Bridge! Och ja, jag fattar att det hela är en metafor men det döljer liksom inte själva faktumet att du refererar till fel bro. Om ni liksom inte tycker att det är så viktigt vilken bro det är så hade ni kunnat spara på budgetpengarna och spelat in under Golden Gate kanske? Det är ju också en känd bro.

Kanske upptäckte dom inte misstaget förrns dom kom fram, typ "Shit, är det HÄR London Bridge? Den är ju asful! Hörrö Fergie, det är nog inte bra för din image att jämföra din muff med den här fula gråa betongbron. Okej, fixa några taxis, vi drar till Tower Bridge istället, den ser iallafall lite lyxig ut".

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du också reagerar! Har försökt starta ett liknande upprop riktat till Fergie hemma hos mig men min svikare till husband tycker inte att det är en biggie alls, och då svalnade mitt intresse.

Johanna sa...

Reblo: Det var faktiskt min sambo som reagerade först, jag tror det var kombinationen "läskig amerikansk tjej" + nationell stolthet som gjorde honom så upprörd. Även om han inte är ifrån London så uppfattar han det som en förolämpning. Jag blir mest irriterad för det känns så nonchigt och får henne att framstå som ännu mer korkad! We stand united, kvinna!

eff sa...

Fergie's pants are falling down, falling down, falling down
Fergie's pants are falling down
Hear me vomit

Gamla hederliga melodin.

Har annars inte hört låten eller sett videon och är därför lite mer benägen än vanligt att tro på en högre makt.

Hon är sjukt läskig. En duett med henne och Tyra Banks och solen kan explodera av ren rädsla.

Johanna sa...

Eff: Alltså .. don't get me started on Tyra Banks..

Anonym sa...

Men den läskigaste sångerskan av dem alla är ju Anastacia.

(så fick jag äntligen det sagt)