onsdag, september 06, 2006

Chockartat uppvaknande.

onsdag, september 06, 2006
Mtv står på i sovrummet medans jag försöker vakna till liv, reagerar lite över att de visar "Since I left you" med The Avalanches och precis när jag ska dryfta mej till ett blogginlägg om musikvideor så klämmer dom i med ett gammalt liveperformance av Suede, 'Beautiful Ones' från Mtv Live n' Direct som spelades in typ -96 eller -97. Brett i svart skjorta, lång lugg. Richard i tantblus. Jag hade den inspelad på Vhs och kollade alltid på den efter skolan (måste ha varit -96). Jag vet att majoriteten av befolkningen bara rycker på axlarna, men det är fan rätt konstigt att den visas. Jag blev lite ställd. Sen blev jag glad. Sen sjöng jag med. Sen slutade jag sjunga med för jag är förjävla morgonhes.

Lost it to bostik, kanske världens bästa off-rhyme.

5 kommentarer:

Hanna Gustafsson sa...

Ah. Brett! Det var alldeles för länge sedan någon nämnde honom nu. Och Graham Coxon.

eff sa...

Jag brukar fyra av Animal Nitrate med jämna mellanrum och minnas leopardtryck och halvsuspekta sexanspelningar. Och kokain-Brett.

För övrigt är ju Animal Nitrate uppbyggd kring en av världens bästa gitarrslingor. (Jag brukar ibland dansa en modifierad version av Foxy Lady-dansen Garth gör till den. Notera att det passar bra, men bara i verserna.)

Like A Bad Girl Should sa...

åh. har också den konserten på crappy vhs, alldeles sönderspelad... mmm. de är så jävla foxy i den, allihop.

/L.

Victor sa...

åh! jag såg det när jag kom hem och firade med första tandborstningen på 53 timmar.

Johanna sa...

Sleepless: Jaa, vi får .. styra upp det här, som det heter.

Eff: Mwahaha, jag och Liza här ovanför är envetna anhängare av Foxy-dansens storhet! Du bör spela in din dans och lägga upp på YouTube, kan bli årets koreografiska höjdpunkt!

Liza: Oh ja.

Vic: Hahaha, då vet man att det är fest!