tisdag, juli 04, 2006

So you think you can motstå?

tisdag, juli 04, 2006
Jag är såklart hooked på den nya säsongen av So You Think You Can Dance, speciellt dessa första härliga avsnitt med auditions. Jag var jättebesviken på att Floor Filler inte visade några auditions, eftersom folk som inte kan dansa men som tror att dom kan det är mycket roligare (och inte lika akut pinsamma) som folk som inte kan sjunga. Åååh jag hatar dom när jag står i samma dans-sal som dom, men ÅH så jag älskar att kolla på dom på tv. Önskar att jag hade spelat in dessa avsnitt, jag kan inte föreställa mej den dåliga dag som inte skulle bli bra efter några avsnitt dans-auditions. Alla dessa sönderinavlade, taktbefriade människor som inte verkar kunna bestämma sig för om dom dansar eller genomgår ett överraskande lavemang.

Och sedan nådastöten, "do you actually pay for dance classes?"/"you're a dance teacher? you need to pay those poor people their money back"/"you give white people who dance a bad reputation", som så många gånger följs av ett ursinnigt utbrott utanför auditionsalens dörrar, alltid riktat mot Nigel Lythgoe. "Han kan ju inte ens dansa bättre själv", typ. Och då måste man ju bara som engagerad tittare förtvivlat och skadeglatt yla att "nej, det kanske han inte kan, men det är inte HAN som har genomfört en audition för ett program som letar efter potentiella professionella dansare, det var det DU som gjorde". Bästa förolämpningen kom visserligen från den av Nigel djupt förolämpade väldigt homosexuella New Yorkaren i minkpäls som brast ut i ett "go have a cup of tea, you British peace of crap".

Och idag kräktes en tjej på scen. Mitt i sin audition. "I don't want to be mean to you, you were just sick for God's sake. And you didn't even watch your performance". Hur kan man inte älska detta program?

5 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

Men I fucking know!!!! GAH! I löööved it! och min word ver är nu "ifrog". wahahhaha

eff sa...

Det är lite intressant det här att de gräver fram elaka engelsmän och sätter dem som jurymedlemmar i amerikanska dokusåpatalangtävlingsprogram (jag: genrekung).

Jag vill ha lite variation. Jag saknar en bastant ryska, till exempel. Tänk 130 kilo, 180 centimeter lång, råttfärgat hår i hård knut i nacken, WCT-träningsoverall, vita träskor och en hejdlös förmåga att vräka ur sig förolämpningar på bruten engelska (som gärna driver över i riktigt upphetsad ryska ibland, med undertext givetvis). Jag misstänker att hon kan plockas från en balett- eller gymnastikskola i forna östblocket. Bör heta Svetlana eller Olga.

En "arabisk" man, också. Osama Bin Laden-vibbar kanske är osmakliga, men Simon Cowell är fan rätt osmaklig han också, med sina tajta tröjor och tubsockan i kalsongen. Kan använda uttryck som "infidel" och skälla på arabiska.

Björk bör anlitas som jurymedlem också. Låååånga utläggningar som driver från ämnet, till naturen, till flyttfåglar, till häckningsområden, till ebb och flod, till månen, vidare ut i universum, kosmos, astrologi, stjärnbild och så återkoppling till ämnet igen (om vi har tur). Ibland låter hon resonemanget bara liksom flyta ut och blir tyst. Kan bli underbart.

Anonym sa...

Mmmm, jag gillar det jag med. Inte bara för att juryn är så härligt elak ...

Chris sa...

haha!

Anonym sa...

fröken är utmanad, om hon har lust!