söndag, juli 09, 2006

När fantasin tryter.

söndag, juli 09, 2006
Ursäkta mej, men jag måste verkligen erkänna att jag är helt värdelös när det är såhär varmt. Jag kan inte för mitt liv få något gjort. Jag pallar knappt att röra mej mellan de tre punkterna i lägenhetens Bermudatriangel; "soffa"-balkong-säng. Och det är verkligen en Bermudatriangel (förutom att Bermuda inte ligger i närheten), all min kreativitet (eh) har försvunnit spårlöst nånstans mellan just soffan, balkongen och sängen. Riva tapeter i hallen? Du skämta med mej aprilo. Rätta stavfelen i C-uppsatsen och skicka tillbaka den så jag får mina 10 poäng? Kom tillbaka om en månad pysen. Jag orkar knappt kolla på Oprah! Då är det verkligen illa.

Därför är jag rätt tacksam att rara söta Anna skickat mej en utmaning. Så får jag något gjort iallafall.

UTMANING:

Fem saker i min frys:
1. Spädbarn.

Nä, jag skojade bara. Däremot finns det alltid en påse frusna ärtor i frysen. Helst från Findus, för dom har såndär återförslutningsbar påse, så slipper man få ärtor i hela frösaboxen.

2. Hallon, mango, blåbär.
Varierar beroende på säsong. Men just nu mest hallon och mango, eftersom jag håller på att omvandla detta hem till Smoothiecentralen.
3. Is.
Kranvattnet här blir aldrig riktigt iskallt, därför behövs kopiösa mängder is.
4. Fullkornsbaguetter från Willys
Bra att ha när man känner för att rycka i baguetten!

Fem saker i min garderob:
1.Lik.
Ha - ha - ha. Vem sade att kreativiteten inte flödade?
2.Mormors fina pumps.
När mormor hade dött så raidade vi hennes garderob. Inte pga brist på respekt, utan mer pga att mormor är den enda person i min familj som har samma inställning till skoshopping som jag själv och samma skostorlek som mej. Hade, kanske är det korrekta tempuset att använda. Fyndade ett par snygga bruna 50-talare och ett par fräsiga blygrå 80-talare med blixtformat mönster över tån. Sörjde dock att de röda mockapumpsen med t-slejf var spårlöst försvunna. Vem hann före?
3.En svart sopsäck märkt "Johannas överdelar".
Ja, vi har flyttat och i garderoben finns inga hyllor. Så de får ligga kvar ett tag i sopsäcken.
4.En svart sopsäck märkt "Johannas kläder".
Osorterade kläder som jag inte vet varför jag tog med mej. Eller varför dom har klämts in i garderoben.
5.En havsgrön galabeja med guldfåll i nederkant och runt ärmarna.
Köptes då jag skulle dansa Baladi i magdans-show. Men se det blev det inget av, missade genrep och föreställning pga flytten. Nåja, någon gång dansar jag väl Baladi igen, (kanske med käpp?) och då kommer den till användning.

Fem saker i min bil:
1. Jag
2. Har
3. Ingen
4. Bil
5. Ju

Fem saker i min handväska:
1.Mörkgrönt tygfodral från Indiska.
Jag tror man ska ha pennor där, men jag har mitt smink där. Den avlånga formen fungerar ypperligt väl för kajalpennor, läppennor och Touche Eclát-liknande hylsor. I detta fodral finns alltid: en liten kompakt puderdosa från MUS i färgen "Milk", ögonbrynspenna, svart kajal (som jag aldrig använder), någon sorts concealer, minst två sorters glans (just nu "The icecream man" från Philosophy och YSL Lisse gloss i en fin mandarinröd färg). Gud vilken bonus ni fick nu!
2.Ipod.
En rosa 6 GB mini. Det är bara jag, 14-åringar och Östermalmsbimbos som har den varianten. Men min ligger i en Ipod-socka (just nu solgul), för den rätta indiekänslan.
3.Bok.
Alltid. Man vet aldrig när man blir fast i lokaltrafiken! Just nu "Dokument rörande spelaren Rubashov" av Carl-Johan Vallgren.
4.Mobilen.
5.Nycklar.
I gamla lägenheten hade vi ett såntdär bra dörrlås som inte låstes förrän man aktivt låste det. Här är det en läskig dörr som låser sig så fort man stänger. Så det gäller fan att kolla en gång extra att man har nycklarna med sej! Att kolla att nycklarna är med är min största noja. Treenigheten mobil, nycklar, SL-kort är faktiskt något jag kollar säkert tre gånger att jag verkligen har med mej innan jag går ut i trapphuset. Helst ska det göras med ena foten i trapphuset..så att man vet säkert att man inte råkat lämna något precis innan man går ut.

Fem personer att langa vidare till:
Nu har ju alla gjort det här! Men jag langar iallfall vidare till Liza och Daniel. Och alla andra som känner sej manade, så klart. För det gör ni ju. Mmm, mana..mana.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej man vill inte gärna ha ärtor i hela frösaboxen! :)

dinajel sa...

Jag höll faktiskt på att göra den här redan igår, när jag tjuvkikade i nån annans blogg (som jag hittade via din). Men nu när jag är utmanad så bara MÅSTE jag ju göra den!

dinajel sa...

Klar!

Anonym sa...

Du kan väl be mig att utmana?