måndag, juli 03, 2006

Popkulturens meta-tillstånd.

måndag, juli 03, 2006
Okej, jag tycker att det är lite coolt att Eve Ensler, skaparen av The Vagina Monologues (ja, den som både Leno och Letterman tycker att det är jätteroligt att skämta om..) är med i kvällens avsnitt av L Word. Kul för att hon spelar Jennys redaktör som tycker att Jennys övergreppsbiografi behöver något sorts lyckligt slut, ett ytterligare kapitel om hur Jenny inte längre är ett offer. Kul också för att jag sitter och pillar med Monologerna nu över sommaren.

Okej, sen var det kul att B-52's uppträdde i avsnittet också, på äkta Bevvan/O.C-manér. Fint att se att tjejerna fortfarande har världens största frisyrer, samt att de inte trillat ner i Botox-pottan.

3 kommentarer:

eff sa...

"jag sitter och pillar med Monologerna"

Must...resist...sexual innuendo joke... Tihi.

Johanna sa...

Hehehehe, jag vet. Jag fick motstå samma impulser men kunde inte bara droppa det helt..

eff sa...

Fick mig samtidigt att tänka på Scrubs, när The Todd hela tiden vrider det kvinnor säger till något snuskigt. En patient säger:

"I'm tired of all the sexual innuendo"

varpå The Todd pillemariskt säger:

"In your endo..."

Pervon kan vara roliga ibland.