fredag, juli 28, 2006

Avdelningen bisarra samtal.

fredag, juli 28, 2006
Min lön är alltså borta. Spårlöst försvunnen. Jag får panik eftersom min kontaktperson (som skriver under på mina löneslippar osv) inte kan nås via telefon eller email. Skickar ett mail till okänd kvinna, okänd kvinna vidarbefordrar till löneavdelningen. Inget händer. Jag blir akut kokofierad.

Beslutar mig för att näe, nu får det va nog (näven i bordet). Ringer upp växeln till Maria-Gamla Stans Stadsdelsförvaltning i ren desperation. Får prata med en supersnäll kvinna med rökröst, förklarar mitt problem.

Rökröst: "Men vad heter din kontaktperson då?"
Jag: "A.E"
Rökröst: *tyst* "Men hon slutade ju för flera månader sen.."
Jag: "Allvarligt? Hjälp! Vad gör jag nu?"
Rökröst: "Men vem har skrivit under dina löneslippar de senaste månaderna?"
Jag: "Ingen! Jag har inte fått den lönen, för slipparna var felaktiga och jag försökte få tag på A.E för att få nya men det gick inte. Så tillslut fixade jag dom själv. Jag skickade in flera månaders slippar i Juni, men fick inga pengar. Men jag skickade in dom så sent så jag tänkte att det var därför."
Rökröst: "Okej, men K.M har tagit över hennes tjänst. Men hon är på semester just nu. E vikarierar för henne just nu, jag kopplar dej dit på en gång, okej?
Jag: "Ja, vad bra, tack så jättemycket."

*tuuut tuuuut tuuuut*

*stålsätter mej och förbereder mej på att sätta på sprinklersystemet och grina och mumla om inkasso för att få mina jävla pengar*

*tuuut tuuut tuuut*

Man som sluddrar: "JahallådetärMahsahkahskhks"
Jag: "Eh, hej, mitt namn är Johanna, jag söker E."
Man som sluddrar: "Då får du ta hennes mobilnummer, för hon gick precis."
Jag: "Eeh, men jag kan ringa tillbaka senare idag?"
Man som sluddrar: "Nej, hon gick tidigt idag, hon går på semester nu."
Jag: "VA? Okej, men hon vikarierar för K.M eller hur? Vet du när hon kommer tillbaka?"
Man som sluddrar: "Ja, hon kommer tillbaka på måndag."
Jag: "Okej, kan jag få hennes telefonnummer då, så återkommer jag på måndag?"
Man som sluddrar: "Akej, XXXXXXXX"


Man bah hallå eller. En har slutat, en är på semester, vikarien går från jobbet 11.30 för att gå på semester, JAG VILL HA MINA JÄVLA PENGAR.

5 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

men alltså FÖR I HELVETE!!!!

Johanna sa...

I know!! *gråta blod*

Anonym sa...

typiskt semesterstrul... hoppas det löser sig! kan inte bara NÅGON på löneavdelningen fixa pengar åt dig? Suck. Det verkar som om du får börja hota. Då börjar det hända saker. Trist, men så är det.

Anonym sa...

fyfan!! ska vi tävla om vem som får sina pengar först? jag hoppas det blir du, för jag fick ju iaf lite pengar nu!

Johanna sa...

Anna: Ja men ellerhur! Jag ska kräva att de fixar mina pengar, det är fan 7000 spänn som dom slarvat bort, fattar inte att ingen meddelat mej att kärringen slutat, hur svårt kan det va liksom? Jag är ju inte den enda som har henne som kontaktperson, hur fan har de andra Avlösarna och Personliga assistenterna fått reda på det här? Gaah!

Linda: Ja, fy fan! Om vi inte får pengarna så kan vi starta nån slags terrorstyrka kanske? Bra att du fick lite iaf, men vafan, du flyttar ju nu, då behöver man pengar! Speciellt om man räknat med dom.