torsdag, juni 22, 2006

Tipshörnan.

torsdag, juni 22, 2006
Jag vet att andra bloggar (hej Eff!) är väldigt duktiga på att rekommendera musik, bra musik tillochmed. Jag är inte så bra på det. Mest för att jag likt Gollum helst sitter instängd hemma med musiken jag obsessar över för tillfället och klappar fodralet/datorskärmen och flämtar "mmyy precccioooussss". Men. Idag är ett undantag. Mest för att jag har insett att det typ bara är fem pers (nåja) som har upptäckt den här skivan och det är inget annat än en stor skandal.

Skräphögen väljer därför att tipsa om:

Coles Corner av Richard Hawley.

Det är definitivt skivan man sitter hemma och lyssnar på när man dricker rödvin och grinar. Man behöver inte grina. Man kan hångla också. Eller kanske äta. Fast just titelspåret vill man nog mest grina till. Förstår ni inte det här, så förstår ni inte mej.

Richard Hawley - Coles Corner

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han ser ut som Christer Björkman! :)

eff sa...

Hej!

Shout-out, nästan så jag blir lite egotrippad och kastar ut en TV genom fönstret.

eff sa...

Mycket fin låt, för övrigt. Lite likt Tindersticks vad gäller stämningen. Han har ju nästan lite crooner-aktig röst.

I like. Mycket, mycket bra.