fredag, juni 30, 2006

Fino fino, vino vino.

fredag, juni 30, 2006
Det är någon som har lämnat en oöppnad BiB med vitt vin i vårt trapphus. I tider som dessa, då jag inte fick min lön utan måste leva på typ 100 kronor och min mans välstånd fram till den 25:e, är det mycket lockande att smyga ner och norpa den. Den har stått där sedan igårkväll. Men jag lovar att om jag nu skulle smyga ner för den där trappan och sedan försöka smyga upp igen så skulle någon av mina grannar dyka upp ur tomma intet (man ser dom aldrig, det är jätteskönt), alternativt så skulle det visa sig att det hela är en ploj av typen "jag har bundit fast en genomskinlig lina och kikar från kikhålet i dörren och när du böjer dej fram för att ta boxen så drar jag i linan och du ser fånig ut". Shaun trodde att den var förgiftad. Man kanske kan muta nåt barn som leker här i närheten med en Fantomen-tidning och lite Hubba Bubba och skicka in för att hämta BiB:en?

0 kommentarer: