fredag, juni 09, 2006

Flugan.

fredag, juni 09, 2006
En fluga modell större råkade irra sig in i lägenheten igårkväll. Han har sedan dess surrat omkring här och varit allmänt vidrig. Mest surrar han omkring i burspråket där han nog hoppas på att hitta en väg ut. Jag har låtit balkongdörren (som är precis bredvid burspråket) stå vidöppen i över en timme, men såfort flugan kommer i närheten så siktar han istället in sig på fönstret snett mittemot. Det fönstret är stängt. Det är även fönstret i sovrummet, där han också surrat omkring. Eller, han surrade omkring där tills jag öppnade fönstret. Då återgick han till att surra vid det stängda fönstret i vardagsrummet igen, visserligen via en liten de-tour in i badrummet som inte har några fönster alls. Flugan är ohyggligt stor, tänk spyfluga, så jag vill inte slå ihjäl fanskapet för då får jag flug-gegg över hela tillhygget + fönstret/väggen. Alltså, är flugor alltid såhär korkade eller har jag lyckats få ett sällsynt lobotomerat exemplar? Hursomhelst, flyg fula fluga flyg..(jag skulle vilja lägga till ett "och den fula flugan flög", men det GÖR HAN JU INTE).

Som konstaterat tidigare under ett telefonsamtal: inte konstigt att flugor inte är världshärskare.

2 kommentarer:

eff sa...

Döp den till Goldblum!

Johanna sa...

Ja, dom är ju typ lika stora! (och med det menar jag inte att Jeff är liten..)