lördag, december 09, 2006

Someone please call 911?

lördag, december 09, 2006
När jag kom hem från jobbet nu vid tolvtiden stog det ett gäng festsugna tonåringar och hängde utanför stationen. En (högst) 15-årig skitsnygg tjej halsade målmedvetet ur en nästan full flaska Koskenkorva. Jag är inte moralens väktare nummer ett direkt, men vill man inte bara ringa polisen? Maria Pol? Hennes morsa? Anyone?

Kanske borde gå ner dit och ställa mej med min bok några meter ifrån och bara kolla att hon inte spyr ihjäl sig, blir våldtagen eller rånad.

3 kommentarer:

Anonym sa...

det KAN ha varit vatten! hon kanske hade vaknat upp på en fest och var jättetörstig samtidigt som hon hade lite bråttom och den enda flaskan som fanns var just en gammal koskenkorva-flaska. vi låtsas det.

Anonym sa...

Jafyfan, sådant är för deprimerande. Vettefan vad man ska göra, egentligen.

dinajel sa...

om inte annat kan man försöka minnas när man själv var 15 och halsade koskenkorva mitt i natten, och sen tänka att man blev rätt okej ändå.

eller vänta nu här. jag halsade inte alls koskenkorva när jag var 15. det var jimmy och sonny och ronny och martin som gjorde det och dom är hemlösa nerdrogade fängelsekunder nu... rackarns.