torsdag, december 14, 2006

Just det.

torsdag, december 14, 2006
Sen tycker jag att det är jävligt tråkigt när dagspressen rapporterar om J-Lo's adoptionsplaner och menar att hon "hakar på en adoptionstrend". Enligt uppgifter har Jennifer Lopez svårt att få barn, hon har fått missfall och genomgått hormonbehandlingar som tydligen inte funkar så bra och har nu beslutat sig för att adoptera. Jag har väldigt svårt att tro att hennes och Marc Anthonys beslut är särskilt starkt kopplat till någon trend, utan mer har att göra med andra faktorer (typ: de kan inte få barn). Trist inställning.

4 kommentarer:

eff sa...

Jo, definitivt. Men just "nöjesjournalism" är väl en enormt självmotsägande term också... They're all (oxy)morons.

Anonym sa...

Jag avskyr när folk (oftast journalister) nedlåtande säger att någon hakar på en trend hit och en trend dit. Undrar just vilket jävla pack som hoppar på just trender, eller snarare vilket pack som tycker att alla ska haka på samma trender. Morr nu orkar inte jag uttrycka mig mer.

Johanna sa...

Eff: Jag har inte egentligen något emot nöjesjournalism (nöjesrapportering? skvaller?), men måste den alltid vara så jävla småaktig och sparka åt fel håll? Hade ju räckt med att säga att de funtar på adoption men inte vill hamna i samma blåsväder som Madonna och att de därför ansträngt sig för att allt ska gå till "som vanligt"? Men nejnej, the barren woman must be made ridicule of! Gah.

Linda: Haha, ja, det har du rätt i.

Johanna sa...

Men för i helvete, måste lära mig att logga ut och logga in med rätt profil. Snark.