söndag, december 31, 2006

Smells like the 90s.

söndag, december 31, 2006
Åh vad fin fredagkvällen blev. Även om tältet var svinkallt i början (och i ärlighetens namn blev det inte mycket varmare där bakom där vi stog) och fast jag missade att spela några låtar som jag verkligen verkligen ville spela. Men shit alltså, när vi hade spelat i kanske 45 minuter stövlar en spenslig indiekille fram, högst 19 år, och undrar om det här är indietältet och om vi kommer börja spela britpop snart eller? På världens äckligaste, grabbigaste, översittarsätt, typ "lilla gumman nu ska jag lära dej vad som räknas som britpop, låt mej ta över va?". Jag och Shaun fnös åt hans försök att undervisa oss i 90-talets indiescen och konstaterade att han måste varit i blöjbarnsåldern när Brett smiskade sin delikata bakdel med micken. Blev inte förvånad när han sedan kom fram och önskade Oasis. Ja, jag är fördomsfull.

Låtar jag önskade att jag hade spelat: Divine Comedy - National Express, All Seeing I - Walk like a panther.

5 kommentarer:

Like A Bad Girl Should sa...

Jag ville också knula! :(

/L.

Anonym sa...

haha, tonåringar är för det mesta besserwissers utan att veta nånting, lite charmigt på nåt sätt.

Anonym sa...

nu kom jag att tänka på den där underbara spelningen med divine comedy vi såg 1999. ååååh!

Anonym sa...

Åh Divine Comedy.. kom du håg när du spelade den där sverige låten för oss... I want to live in Sweden *Ida sjunger tyst på jobbet*..

Johanna sa...

Liza: Men vi kan ju grannknula närsom!

Linda: Ja, men man vill ju läxa upp dom.

Victor: På Roskilde? Ja det var fint.

Ida: Haha, ja! Den heter Sweden och finns på Fin de Siécle-skivan. Mycket bra.