onsdag, mars 25, 2009

Mer sjukgnäll.

onsdag, mars 25, 2009
Okej, det känns ogint att gnälla på Spotify, speciellt när jag inte betalar ett öre för kalaset. Men allvarligt, är det inte lite irriterande när en hel skivas låtar är feldöpta?

Här tänkte jag sakta tillfriskna till Freddie Wadlings Jag är monstret och så upptäcker jag att minst fyra av låtarna är fel. Alltså alla låtarna som ska vara med är med, de bara heter fel sak i låtlistan. Låten Jag är monstret får jag lyssna på om jag spelar upp Tjuven (Ligger i säcken för bytet) till exempel, och jag kan inte låta bli att tycka att det är döirriterande. Va? Det är det väl?

7 kommentarer:

Carin H sa...

Självklart är det irriterande! Det är ju alla små skitsaker som irriterar, inte de stora problemen. Välkänt faktum =)

Skraphogen sa...

Du har så rätt, så rätt!

Annelie sa...

Mer irriterande var när jag köpte en låt på I-tunes, och fick en annan trots att titeln stämde! Man fick visst vara glad om artisten var rätt.

Skraphogen sa...

w00t? Det är ju faktiskt helt sjukt! Okej, nio spänn - men principen!!

frebro sa...

Det är ändå bättre än vissa album där ALLA låttitlar är albumets titel. 17 spår med samma namn som skivan bara… Och jag pröjsar 99:- i månaden för det.

Skraphogen sa...

Näe? Alltå vi är lurade!! Upp till kamp people!

SkäggMike sa...

Ja, det är riktigt irriterande när spår är feldöpta, även om det inte händer överdrivet ofta.

Men jag har för mig att jag läste en kommentar från Spotify-gänget någonstans, om just fenomenet med feldöpta spår. Tror att de sa att informationen kommer direkt från musikförlagen och att felaktigheter berodde på förlagen själva.

Kan ju vara en bra undanflykt, men det låter ju inte helt otroligt.

Men sen har ju jag "läst det här på internet, någonstans" som en lärare i tydligen ska ha sagt efter att ha dragit av en harang om hur viktigt det är med pålitliga källhänvisningar... Så man kanske inte ska lita på vad jag säger till hundra procent. ;)