måndag, mars 23, 2009

Kräks. Bokstavligt och bildligt talat.

måndag, mars 23, 2009
Saker man inte behöver när man ligger hemma med magvirus:

- ett samtal från arga tanten på skolexpeditionen som skäller ut en för att man inte har färdigställt en vikariepärm.

 

Vad man vill säga till arga tanten på skolexpeditionen som skäller ut en för att man inte har färdigställt en vikariepärm när man ligger hemma med magvirus:

Vikariepärm? VIKARIEPÄRM? Ni gav mig access till mina egna klasslistor för några veckor sedan eftersom ni hade missat att ge mig de befogenheterna på skolwebben! Kul att det här med att sköta sitt jobb är ett ömsesidigt krav. Hur i helvete kan ni ställa krav på att jag ska sammanställa en pärm med aktiviteter och planeringar till mina eventuella vikarier när ni inte ens kan bistå mig med en jävla PÄRM? (obs obs detta sades till arga tanten varpå hon gormar om att det minsann ligger pärmar överallt, eeeh men okej galna tanten det var därför jag efter en månads pärmsafari var tvungen att köpa en själv???!?!?!?!?!?!?!?!) Just nu jobbar jag minst 45 timmar i veckan för att hinna med planeringar och konferenser och bedömningsunderlag (= minimumnivå för att jag ska kunna sköta mitt jobb) - en vikariepärm ligger inte på min topp 10-lista över saker jag måste göra! Kanske hade jag kunnat skippa tvåtimmarskonferensen om nästa års budget (som inte berör mig som har ett terminsvik) eller de 4 konferenser om de lokala kursplanerna (som inte heller berör mig som har ett terminsvik) OCH DÅ KUNNAT SAMMANSTÄLLA DIN JÄVLA KUKVIKARIEPÄRM!! 

Åh gud vad jag hatar människor som liksom är arga på default och som alla bara tassar runt och tycker att hehehe ja hon är ju som hon är, härligt rivig! Hon är inte härligt rivig, hon är fan psykopat! Hon låter arg till och med när hon är glad och tycker att hon kan tilltala folk på vilket jävla sätt som helst. Den enda hon tilltalar på ett acceptabelt sätt? Rektorn, såklart.

0 kommentarer: